قرن چهاردهم، تقابل مکاتب حاکم بر جهان بود


ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817588

زنگنه با بیان اینکه قرن چهاردهم هجری قمری تقابل مکاتب حاکم جهان بود، گفت: استعماری که غرب در این قرن با ابزارهایی مانند صندوق بین المللی پول و دلار ایجاد کرده است بسیار بیشتر از استعماری است که با جنگ و سلاح ایجاد شده است. . . “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی پنجشنبه شب در جمع مردم تربت حیدریه گفت: وارد قرن جدیدی شده ایم و قرن چهاردهم قرن بسیار حساسی است. در تاریخ بشر و ادیان و مکاتب مختلف.

وی افزود: قرن چهاردهم در ایران و جهان اسلام و در سراسر جهان قرن تقابل مکاتب حاکم بر جهان است که آغاز جنگ جهانی دوم است و پس از آن ظهور مکتب نئولیبرال آمریکا را داریم و سپس ظهور شوراهای بین المللی سازمان ملل متحد، شورای امنیت، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که به عنوان ابزار استعمار نو در جهان ظهور می کنند.

در قرن چهاردهم شاهد ظهور تفکر کمونیستی و فروپاشی شوروی سابق و پایان نظام کمونیستی کوتاه مدت جهان بودیم، اما اتفاقات عجیبی در جهان اسلام و مسئله فلسطین و رویارویی درست و نادرست در جهان.” قرن شکل گرفت، تقابلی که نزدیک به 80 سال به طول انجامید.

زنگنه افزود: اینکه امام راحل مسئله فلسطین را مشکل اصلی جهان اسلام عنوان کردند به خاطر اشغال سرزمینی نیست و دلیل اصلی آن تقابل جبهه حق و باطل بود.

نماینده مردم تربت حیدریه گفت: در همان قرن ظهور حزب الله لبنان که نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی را در جنگ های 22 روزه و 33 روزه شکست داد و صهیونیست ها نتوانستند یک اقلیت وفادار را شکست دهند.

وی خاطرنشان کرد: در ایران آغاز قرن مصادف با روی کار آمدن رضاخان است، مستعمره ای که روس ها، انگلیسی ها و آمریکایی ها آن را کشورهای کمی می دانند، اما امروز در قرن اول قرن پانزدهم بزرگترین و قوی ترین ما را در اختیار دارد. انقلابی در جهان است که بدون شلیک تیر به بزرگترین ژاندارم منطقه پیروز می شود.

زنگنه افزود: در جریان انقلاب کبیر فرانسه که به اصطلاح دموکراتیک ترین انقلاب جهان بود چندین میلیون نفر کشته شدند اما در انقلاب اسلامی ایران اولین بار در 12 فروردین از امام راحیل پرسیدند که جمهوری اسلامی را با رای بالای 98. «درصد مردم قیام کردند و بعد مجلس خبرگان و قانون اساسی را تشکیل دادند.

وی گفت: ایران در سال 57 بیش از شش میلیون بشکه نفت تولید و 5.8 میلیون بشکه صادر کرد و بزرگترین واردکننده گندم بود اما امروز با همه تحریم ها و توطئه های دشمنان انقلاب در بهترین شرایط است. 90 میلیون نفر دو میلیون بشکه صادرات دارند.

وی افزود: مشکلات و ناکارآمدی هایی در کشور وجود دارد و قطعاً از برخی وزرا انتقاد خواهیم کرد و قطعاً به رئیس جمهور مردم کمک خواهیم کرد، اما کل نظام اسلامی این است که ما در راس هستیم و دلیل آن این است که انقلاب و محوریت نظام بر قدرت و مهدویت است.» حضور مردم و رهبری ائمه انقلاب در حرکت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید