قزوین مقصد بعدی رئیس جمهور در سفر استانی خواهد بود

وی ادامه داد: این موضوع مستلزم شناخت افراد و فعالیت آن ها است و تلاش می کنیم با مقایسه این دانش و شایستگی ها با ویژگی های رئیس جمهور و شاخص های خود، مدیران موثری را انتخاب کنیم.

علایی گفت: البته همه مدیران قابل واگذاری نیستند و برخی به خدمت ادامه می دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخی اذعان دارند که قطار انتصابات در استان کند حرکت می کند در حالی که اینگونه نیست و اگر بخواهیم انتصابات استان قزوین را با استان های دیگر مقایسه کنیم متوجه می شویم.

وی گفت: کسب تجربه از مدیرانی که کناره گیری می کنند هزینه دارد، بنابراین این اقوام باید تاثیر مشورتی داشته باشند یا پیگیری پروژه های کلیدی به آنها سپرده شود.

علایی گفت: ما در انتصابات نگاه فعلی و جنسیتی نداریم و معتقدیم این باید کارآمدترین و موثرترین روش کار باشد تا بیشترین بهره را از مردم ببریم، بنابراین تلاش بر این است که از مدیران زن در روستاها و روستاها استفاده کنیم. ارائه گزینه‌ها به وزرا.


ظرفیت های گردشگری استان قزوین مغفول مانده است

استاندار قزوین در خصوص ظرفیت های گردشگری استان قزوین گفت: این ظرفیت برای تبدیل شدن به قطب گردشگری در استان وجود دارد اما متاسفانه در شناسایی ظرفیت های گردشگری به درستی انجام نمی شود در حالی که یکی از محورهای توسعه استان قزوین است. می تواند حوزه گردشگری باشد.

علایی گفت: ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم که می تواند منشأ تحول در اقتصاد منطقه و حتی اقتصاد کشور باشد در حالی که حتی همسایگان استان ما از ظرفیت های گردشگری ما بی اطلاع هستند و این جای تاسف و تاسف است.

استاندار قزوین گفت: شهرهایی با ظرفیت کمتر در کشور هستند که با استفاده از ظرفیت دولت و مردم علامت گذاری شده اند اما هنوز نتوانسته ایم از این نعمت های خدادادی در استان برای جذب استفاده کنیم. گردشگران.”

وی خاطرنشان کرد: قزوین می تواند مجموعه ای از امکانات گردشگری با شعار فرهنگ، تاریخ و تمدن پیشرو باشد، برای این موضوع باید حرکتی ایجاد کرد که تنها متکی به دولت نباشد و فرهنگ اقبال جمعی در کنار آن باشد. .

این مقام مسئول اذعان داشت: نکته مهم در این امر استفاده از ظرفیت فعالان فضای مجازی و رسانه است. باید حرکت گسترده ای بین فعالان فضای مجازی و رسانه ها برای شناسایی ظرفیت های گردشگری استان در سطح ملی و بین المللی صورت گیرد. “


حل مشکل آب استان در اولویت سال آینده است


استاندار قزوین برنامه اولویت خود را برای سال آینده حوضه آب قزوین عنوان کرد و گفت: اولویت برنامه سال آینده استان قزوین حوضه آبی است زیرا آب با همه حوزه های مهم اعم از صنعت و کشاورزی ارتباط تنگاتنگی دارد.

علایی گفت: استان قزوین در 10 سال گذشته دومین استان کم بارش کشور بوده و به همین دلیل در معرض خطر هستیم.

وی تاکید کرد: طی دو سال اخیر اقدامات خوبی برای مقابله با چاه های غیرمجاز صورت گرفته که بسیاری از آنها از مقوله آب خارج شده و این جای امیدواری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید برای احیای دشت قزوین تلاش کنیم که در این راستا افزایش ضریب تبدیل آب به درآمد در استان ضروری است چرا که این موضوع ابعاد اجتماعی و فرهنگی گسترده ای دارد.

استاندار قزوین گفت: یکی از برنامه های جدی ایجاد بازارچه آب در استان قزوین است و استان ما پایلوت اجرای این طرح ملی است.

علایی ادامه داد: رسانه های ما باید حرکتی را برای صرفه جویی در مصرف آب آغاز کنند. 88 درصد آب استان صرف کشاورزی، 4 درصد برای شرب و مابقی مصارف صنعتی است و اصلاح این حوزه‌های مصرف ضروری است.


سرمایه گذاری خارجی عامل توسعه استان است


استاندار قزوین در ادامه به زیرساخت های کشور اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر به دلیل کمبود اعتبارات بخشی از زیرساخت های کشور مستهلک شده و امکان تعمیر آنها وجود ندارد، بنابراین فرصت ایجاد پروژه های جدید فراهم نیست. ارائه شده است.” .

علایی افزود: بودجه های دولتی موتور محرکه توسعه و اشتغال نیست، سال گذشته بودجه عمرانی استان قزوین تنها یک هزار و 400 میلیارد تن بود که باید به سمت سرمایه گذاری غیردولتی در طرح های عمرانی برویم.

وی گفت: به عنوان مثال مقرر شد پروژه انتقال آب سد طالقان برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ادامه یابد و مقدمات آن فراهم شده است.

استاندار قزوین گفت: سرمایه گذاری خارجی یکی از عوامل توسعه استان است. پلیس بین الملل از سال آینده در استان مستقر می شود تا به عنوان نیروی پلیس بین المللی فعالیت کند و در صورت بروز مشکل قاچاقچیان، پلیس ما می تواند مشکلات آنها را پیگیری کند.«ایجاد امنیت بین المللی در استان.


مشکلات تعاونی های مسکن بررسی می شود


علایی در خصوص مشکلات تعاونی های مسکن در استان گفت: مشکلات و مشکلاتی در ارتباط با تعاونی های مسکن وجود دارد که در این سال ها به وجود آمده است و نباید انتظار داشت که این مشکلات تا دو ماه دیگر برطرف شود. برخی از این تعاونی ها مسائل حقوقی دارند و این کار سختی است اما ما این مسائل را در دستور کار قرار داده ایم تا جدی گرفته شود.

وی تاکید کرد: البته در برخی تعاونی ها گزینه هایی مانند نظافت روی میز گذاشته شد اما چون اعضای تعاونی نتوانستند یکدیگر را درک کنند این مشکلات همچنان به قوت خود باقی است.

استاندار قزوین گفت: عزم ما برای حل این مشکلات جدی است اما سهامداران نیز باید با ما تعامل داشته باشند و بر اساس واقعیات تصمیم گیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح جهش تولید مسکن، زمینه ها مشخص و پیمانکاران انتخاب شده و باید کار به سرعت، دقیق و با کیفیت انجام شود.


کاسوین مقصد بعدی سفر استانی رئیس جمهور در سال 1401


وی گفت: اقتصاد منشا تحول است و ما باید به آن توجه ویژه داشته باشیم و برای تحقق آن برنامه ریزی کنیم. برای تغییر.

وی در خصوص سفر رئیس جمهور به استان قزوین خاطرنشان کرد: اولین یا دومین سفر استانی رئیس جمهور در سال جدید به استان قزوین خواهد بود و در این سفر به تمامی مسائل و مشکلات استان رسیدگی خواهد شد.

استاندار قزوین در پایان گفت: همه مدیران باید در قبال رسانه ها پاسخگو باشند و با رسانه ها تعامل داشته باشند، اگر مدیری رفتار غیرحرفه ای با رسانه ها داشته باشد بی شک با او برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید