یزد مقصد دوازدهمین سفر استانی رئیس قوه قضائیه است


ساعت: 17:41
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894218

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژی در دوازدهمین سفر خود به استان از ابتدای تصدی ریاست قوه قضائیه فردا پنجشنبه (10 شهریور) به استان یزد سفر می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژی در دوازدهمین سفر خود به استان از ابتدای تصدی ریاست قوه قضاییه، فردا پنجشنبه (10 شهریور) به استان یزد سفر می کند.

این سفر یکی از سفرهای رسمی رئیس قوه قضائیه است.

دیدار با اقشار مختلف مردم، دیدار با قضات و مسئولان قضایی استان یزد، دیدار با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان، شرکت در شورای اداری و رسیدگی به مشکلات قضایی استان و تصویب مصوباتی برای رفع مشکلات قوه قضائیه از مهمترین برنامه های سفر رئیس قوه قضائیه در استان یزد است.

سایر ضابطان ارشد دادگستری که رئیس کل دادگستری را در سفر به یزد همراهی می‌کنند، هرکدام برای دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم و از نزدیک با مشکلات و رفع مشکلات قضایی و غیره به نقاط مختلف آن استان می‌روند. برای حل هر چه بیشتر مشکلات خود اقدامات مناسب را انجام دهید.

در سفر حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجائی به استان یزد، 20 نفر از ضابطان ارشد قضایی رئیس قوه قضائیه را همراهی کردند. هر کدام برنامه های مختلفی برای بررسی و رفع مشکلات و مشکلات قضایی و حقوقی مردم استان یزد دارند. سفر به 10 شهرستان استان شامل «میبد»، «اردکان»، «بهاباد»، «مهریز»، «مروست»، «خاتم»، «بافیق»، «تفت»، «ابرکوه» و «اشکذر»؛ ملاقات با مردم و افرادی که دغدغه عدالت و رفع مشکلات آنان را در چارچوب مقررات قانونی دارند. بازدید از ادارات مختلف دادگستری و سازمان های تابعه؛ بازدید از دادگاه؛ بازدید از انبار اموال استان; بازدید از زندان و کانون اصلاح و تربیت؛ افتتاح کارگاه آموزشی بنیاد تعاون یزد و سایر برنامه های برگزار شده برای رفع مشکلات مردم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای از 19 تیرماه سال گذشته به طور رسمی به استان های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و قم سفر کرده است. سفر به یزد هشتمین سفر است که در دوره جدید رئیس رسمی قوه قضائیه محسوب می شود.

البته در دوران معاصر رئیس قوه قضاییه جدای از سفرهای رسمی به استان با شورای عالی قضایی، سفرهای غیررسمی و غیر رسمی به استان را نیز در برنامه کاری خود قرار داده است; استان های البرز، اصفهان، هرمزگان و بوشهر استان هایی بودند که رئیس قوه قضاییه در دوره گذشته بدون انجام تشریفات به آنها سفر کرد.

نقطه مشترک کلیه سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه در دوره جدید – اعم از سفرهای رسمی با شورای عالی قضایی و سفرهای غیر رسمی و غیر رسمی – برگزاری دیدارهای مستقیم و غیرمستقیم با مردم سراسر ایران اسلامی و حل و فصل مسائل حقوقی و قضایی و … مشکلات و همچنین اتخاذ رویکرد مشکل محور و تخصصی به چالش ها و آسیب های موجود که به نحوی با وظایف و مسئولیت های دستگاه قضایی به ویژه در حوزه حمایت از حقوق عامه مرتبط است.

دیدگاهتان را بنویسید