قزوین چهارشنبه گذشته 87 مصدوم داشت/ بیشتر مصدومیت ها از ناحیه دست و چشم بود

وی ادامه داد: این حوادث آسیب های جدی تری به چشم و دست وارد می کند و لازم است خانواده ها به هر نحوی هیجانات نوجوانان و جوانان خود را کنترل کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم. بهترین راه پیشگیری است.»

این مسئول خاطرنشان کرد: چهارشنبه آخر سال گذشته 87 مصدوم در استان قزوین شامل 12 زن و 75 مرد بود که مسن ترین آنها 72 سال و کوچکترین آنها 5 ساله بود.

وی در خصوص سن مجروحان گفت: 11 نفر از مجروحان بین 1 تا 10 سال، 32 نفر بین 11 تا 20 سال، 12 نفر بین 21 تا 30 سال و 32 نفر بالای 31 سال سن دارند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی و مدیریت حوادث قزوین درباره نوع جراحات گفت: سال گذشته شاهد یک فقره قطع عضو، 50 سوختگی، 15 بریدگی و خراشیدگی و 21 جراحت دیگر در استان بودیم.

وی در خصوص مناطق آسیب دیده نیز گفت: بیشترین مصدومیت چهارشنبه سوری سال گذشته در ناحیه بازو بوده است. 35 نفر در استان قزوین از ناحیه بازو مجروح شدند.

این مسئول بیان کرد: 22 مورد جراحت چشم، 16 مورد آسیب به صورت، 7 مورد آسیب پا، 1 مورد جراحت بدن، 1 مورد آسیب گوش و 5 مورد آسیب به سایر نقاط بدن. متاسفانه یکی از انگشتان مجروح قطع شد.

سلطانی گفت: از 87 مصدوم در سال گذشته، 5 نفر در محل، 4 نفر سرپایی در درمانگاه، 51 نفر سرپایی در بیمارستان و 27 نفر بستری شدند.

این مسئول اضافه کرد: افرادی که امروزه دست به کارهای خطرناک و استفاده از مواد قابل اشتعال می زنند نه تنها به خود آسیب می رسانند بلکه جان دیگر افراد را نیز به خطر می اندازند که در این راستا سال گذشته 7 رهگذر و 1 درمانگر مجروح شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قزوین گفت: 39 مورد مجروحیت در سال گذشته مربوط به قزوین، 22 مورد البرز، 14 مورد تاکستان، 6 مورد به دور، 5 مورد ابیک و یک مورد نیز مربوط به بویین زهرا بوده است.

سلطانی در پایان گفت: از مردم عزیز می خواهیم با استفاده از مواد خطرناک و قابل اشتعال روزهای پایانی سال را بر خود و دیگران تلخ نکنند تا همگی نوروزی شاد و سلامت داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید