قطر خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین های عربی شد


ساعت: 12:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907839

نماینده دائم قطر در سازمان ملل خواستار پایان اشغال سرزمین های عربی توسط رژیم صهیونیستی از جمله جولان اشغالی سوریه و اراضی لبنان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الخلیج آنلاین، قطر خواستار پایان دادن به اشغال سرزمین های عربی توسط رژیم صهیونیستی از جمله لبنان و جولان سوریه شد و افزود راه حل دو کشوری بهترین راه حل برای مسئله فلسطین است.

بر اساس این گزارش، «علی الثانی» نماینده دائم قطر در سازمان ملل در نشست دوره ای شورای امنیت که روز سه شنبه در خصوص وضعیت غرب آسیا و مسئله فلسطین برگزار شد، افزود: اشغال کشورهای عربی است. سرزمین هایی از جمله جولان سوریه و سرزمین های اشغالی لبنان باید توسط اسرائیل پایان یابد.

وی در عین حال بر توقف فوری شهرک سازی و بازگشت تمامی آوارگان فلسطینی و همچنین دستیابی به حقوق تاریخی فلسطینیان و تشکیل کشور فلسطینی با پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

این مقام قطری گفت: بهترین راه برای دستیابی به این هدف، مذاکره دو کشور است و جامعه جهانی باید تمام تلاش خود را برای تسهیل روند صلح و حل مسائل انجام دهد.

آل ثانی با تاکید بر اینکه موضوع قدس اشغالی یکی از مهمترین موضوعات برای حل و فصل نهایی است، نسبت به هرگونه تغییر در وضعیت تاریخی و حقوقی اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در آن شهر هشدار داد.

قطر در عین حال نسبت به تلاش برای یهودی سازی بیت المقدس، جداسازی زمانی و مکانی مسجدالاقصی و محدود شدن آزادی نماز در آنجا توسط مسلمانان هشدار داد و افزود: بر اساس قوانین بین المللی و قطعنامه های مرتبط سازمان ملل، این اقدامات باطل و باطل .

این نشست شورای امنیت در حالی برگزار می شود که نیروهای اشغالگر صهیونیستی به پیشروی های خود به سمت کرانه باختری به ویژه نابلس ادامه می دهند و مسجد الاقصی مورد حمله مستمر شهرک نشینان صهیونیست قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید