حمله نظامی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان معترض به اشغالگری


ساعت: 03:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1897905

منابع خبری شامگاه شنبه از حمله نظامیان صهیونیست به معترضان علیه اشغالگری و جنایات شهرک نشینان رژیم صهیونیستی در جنوب کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فلسطینیان در روستای الطوانه واقع در منطقه مسافر یاتا واقع در جنوب الخلیل تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست به تجمع اعتراضی فلسطینیان حمله کردند و به سمت آنها بمب صوتی و گاز اشک آور پرتاب کردند و تعدادی از آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

این گزارش می افزاید در این تجمع که در اعتراض به اشغال این منطقه توسط رژیم صهیونیستی برگزار شد، نظامیان صهیونیست چند نفر را بازداشت کردند.

رژیم صهیونیستی از دهه 1980، مصافیر یطا را به عنوان «میدان تیر 918» برای توسعه منطقه آموزشی نظامی خود معرفی کرد و دیوان عالی این رژیم مساحتی بیش از 3100 هکتار در امتداد سرزمین های اشغالی با کرانه باختری اعلام کرد. منطقه نظامی است و ساکنان آن را فصلی و موقت می نامد.

اخراج ساکنان این منطقه در صورت اجرا، بزرگترین آوارگی اجباری فلسطینی ها از سال 1967 تاکنون خواهد بود، اما ساکنان محلی این منطقه تاکنون به امید فشارهای بین المللی از ترک منازل خودداری کرده اند.

ساکنان محلی این منطقه ده ها سال است که با آزار و اذیت و حملات ارتش رژیم صهیونیستی مواجه بوده اند، اما با پایان شکایت آنها در دادگاه اسرائیل به نفع ارتش این رژیم، خطر اخراج آنها را بیش از پیش تهدید می کند.

سازمان ملل و اتحادیه اروپا رای دادگاه علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و خواستار توقف اخراج فلسطینیان محلی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید