طرح جدید رژیم صهیونیستی برای مصادره اراضی فلسطینیان


ساعت: 07:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866356

یک مرکز تحقیقاتی در قدس اشغالی اعلام کرد رژیم صهیونیستی تصمیم دارد حدود 20 هکتار از اراضی فلسطینیان را برای ساخت شهرک جدید در کرانه باختری مصادره کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری سما، مرکز تحقیقات کاربردی قدس اشغالی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ماه جاری پروژه جدیدی را برای ساخت شهر کرانه باختری تصویب کرده است که بر اساس آن حدود 20 هکتار زمین در شمال استان نابلس کرانه باختری رود اردن. مصادره خواهد شد.

این مرکز افزود: در راستای توسعه شهر موسوم به الون موریا در شمال کرانه باختری اشغالی، مقامات رژیم صهیونیستی تصمیم به مصادره حدود 20 هکتار از اراضی فلسطینیان در استان نابلس گرفته اند.

در فوریه 2022 نیز مقامات صهیونیستی با پروژه شهرک سازی در استان های الخلیل و بیت لحم موافقت کردند که برای آن حدود 5000 هکتار از اراضی این دو استان جزء منابع طبیعی اعلام شد. این پروژه شهرک سازی در سال 1362 به تصویب رسید.

در آوریل 2022، مقامات اسرائیلی دستور مصادره صدها هکتار از زمین های فلسطینی را صادر کردند.

پیش از این مرکز آمار فلسطین اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی اکنون از 67 درصد از ظرفیت زمین های کرانه باختری فلسطین بهره برداری می کند.

به گفته این سازمان، حدود 18 درصد از مناطق مصادره شده در کرانه باختری برای اهداف نظامی استفاده می شود. این ضمیمه (ساخته شده در سال 2002) بیش از 10 درصد از کرانه باختری را ویران کرد.

بر اساس گزارش مرکز آمار فلسطین، اشغالگران صهیونیست در حال حاضر بیش از 85 درصد از مساحت کل مرزهای تاریخی فلسطین از جمله کرانه باختری، غزه و اراضی اشغالی را اشغال و بهره برداری می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید