حمایت بین المللی از فلسطینیان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حملات وحشیانه و جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه که دست کم 10 شهید و 75 مجروح برجای گذاشت، با موجی از محکومیت جهانی همراه شد.

اتحادیه عرب با صدور بیانیه ای تاکید کرد: تجاوزات اسرائیل به غزه را محکوم می کنیم و اشغالگران را مسئول عواقب و جنایات خونی آن می دانیم.

دولت ترکیه ضمن محکومیت حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، کشتار غیرنظامیان از جمله کودکان در این حملات را به شدت غیرقابل قبول دانست.

در این بیانیه آمده است: «ترکیه نگران تشدید تنش‌ها در منطقه است، بر لزوم پایان دادن به آن برای جلوگیری از مارپیچ جدید درگیری تأکید می‌کند، خواستار خویشتن‌داری و عقل سلیم است».

وزارت خارجه اردن در بیانیه ای اعلام کرد: ما از جامعه بین المللی می خواهیم که اقدام فوری و موثر برای پایان دادن به تنش ها و حمایت از مردم فلسطین انجام دهد.

دولت الجزایر نیز با ابراز نگرانی از تشدید تنش ها توسط رژیم صهیونیستی گفت: تجاوزات وحشیانه نیروهای اشغالگر اسرائیل به نوار غزه را به شدت محکوم می کنیم.

وزارت امور خارجه تونس اعلام کرد: تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم می کنیم و از جامعه جهانی می خواهیم به مسئولیت خود در قبال فلسطینی ها عمل کند.

وزارت خارجه مصر همچنین با بیان اینکه قاهره میان طرف های درگیر میانجیگری می کند، گفت: ما در حال برقراری تماس های نزدیک شبانه روزی برای کنترل اوضاع غزه و تلاش برای آرام کردن و حفاظت از جان و مال مردم هستیم.

دانشگاه الازهر مصر نیز خاطرنشان کرد: تروریسم رژیم صهیونیستی در غزه، کشتار غیرنظامیان فلسطینی و زخمی شدن ده ها نفر را به شدت محکوم می کنیم.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تجاوز اسرائیل به غزه را محکوم کرد و خواستار اقدام فوری بین المللی برای توقف آن و حمایت از فلسطینی ها شد.

جنبش مقاومت عراق عصائب اهل الحق نیز در بیانیه ای اعلام کرد: بر ادامه همبستگی خود با ملت فلسطین و مقاومت آنها برای دفع توطئه های متجاوزان تاکید می کنیم.

گردان های حزب الله عراق (کتائب حزب الله) نیز اعلام کردند: ما از کشته شدن برادران خود در غزه توسط رژیم صهیونیستی تعجب نمی کنیم، اما سکوت اعراب ما را شگفت زده کرد. تداوم حملات مکرر رژیم صهیونیستی علیه ملت مقاوم فلسطین چیزی جز نتیجه پذیرش عادی سازی نیست. تروریسم و ​​بمباران منازل مسکونی توسط دشمن تاییدی بر رویکرد جنایتکارانه این سازمان است.

هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق نیز گفت: تجاوزات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به ملت مقاومت فلسطین در نوار غزه را محکوم می کنیم. شهادت سردار قدس سرایا، تیسیر الجباری و شهدای مقاومت فلسطین را تسلیت می گوییم. دشمن صهیونیستی در میان سکوت و تسلیم ظالمان منطقه و همدستی کشورهای حامی این رژیم موقت به جنایات خود ادامه می دهد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی جمعه شب دور جدیدی از حملات خود را به نوار غزه آغاز کردند که طی آن تیسیر الجباری از فرماندهان ارشد سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و 9 نفر دیگر از جمله پنج نفر به شهادت رسیدند. -دختر ساله

در پاسخ به این حملات، گروه های مقاومت فلسطینی شهرک های اطراف نوار غزه و فلسطین اشغالی از جمله جنوب تل آویو را با موشک گلوله باران کردند. سرایا القدس در این رابطه گزارش داد که جنگنده های فلسطینی بیش از 100 موشک به سمت شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه و تل آویو شلیک کردند.

دیدگاهتان را بنویسید