قطع برق در اوکراین ممکن است هفته ها ادامه داشته باشد

این مقام اوکراینی در مراسم افتتاحیه پروژه شهرهای اروپایی برای کمک به اوکراین با ارائه ژنراتورهای برق گفت که این پروژه به اوکراینی ها کمک می کند “در سخت ترین زمستان در تاریخ مدرن این کشور زنده بمانند.”

وی در بیانیه ای از دفتر رئیس جمهور اوکراین گفت: «ژنراتورها تجهیزات اولیه ای هستند که نیازهای اولیه مردم را تأمین می کنند: نور، ارتباطات، دسترسی به مراقبت های پزشکی قابل اطمینان در هنگام خاموش شدن چراغ ها». ما به آنها به عنوان یک پشتیبان استراتژیک در صورت خاموشی کامل و مداوم که می‌تواند هفته‌ها ادامه داشته باشد، نیاز داریم.»

وی همچنین گفت که اوکراین به تجهیزات فشار قوی مانند اتوترانسفورماتور، قطع کننده مدار، رله و برقگیر نیاز دارد.

پیش از این، ماکسیم تیمچنکو، مدیر عامل شرکت انرژی اوکراین، ساکنان این کشور را تشویق کرده بود تا در صورت امکان زمستان را در خارج از مرزهای کشور بگذرانند. اما بعداً دفتر رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که اوکراینی ها نباید به دلیل قطع برق کشور را ترک کنند.

در 18 نوامبر، نخست وزیر اوکراین دنیس شمیگال گفت که تقریبا 50 درصد از سیستم انرژی این کشور قطع شده است. در همان روز، آندری سادووی، شهردار لویو، اوکراین، به ساکنان محلی هشدار داد که ممکن است شهر برای هفته‌ها بدون برق و گرمایش باشد.

از سوی دیگر، اروپا پس از تشدید بحران تامین برق در اوکراین که پیامد مستقیم جنگ در آن کشور است، به فکر راه حلی برای کاهش این بحران است. در همین راستا، روبرتا متزولا، رئیس پارلمان اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که اروپا در تلاش است تا کمپینی را برای تامین ژنراتورهای برق اوکراین آغاز کند. به گفته این مقام پارلمان اروپا، بانک بازسازی و توسعه اتحادیه اروپا برای تعمیر زیرساخت های انرژی آسیب دیده 372 میلیون یورو در اختیار شرکت انتقال برق اوکراین قرار می دهد.

حملات گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار پل کریمه در 16 اکتبر آغاز شد و به گفته رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، در نتیجه این حملات، نزدیک به 40 درصد از زیرساخت های انرژی اوکراین را به خود اختصاص داده است. نابود شده است. به گزارش نیویورک تایمز، با آسیب دیدن 40 درصد از زیرساخت های انرژی اوکراین، وضعیت شهر کیف به حدی وخیم است که کارگران شهرداری در حال ساخت 1000 پناهگاه گرمایشی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید