قطع درختان اهواز برای تولید زغال

وی افزود: علاوه بر این، تجهیزات کافی و نبود خدمات پیمانکاری بیش از سه سال در یک منطقه از دیگر شرایط شرکت در مناقصات بود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر اهواز با بیان اینکه ساماندهی پارک ها پاره پاره شده است، گفت: در طول سالیان گذشته شاهد قطع درختان در شهر اهواز و خشک شدن برخی درختان بوده ایم، اما این امر بر عهده شهرداری است. شهرداری نه مجریان

مطیعی با تاکید بر اینکه مشکل قطع درختان تنها با اعمال جریمه حل نمی شود، ادامه داد: قطع درختان روزانه مشاهده می شود اما این موارد اغلب در مجموعه ای که زیرمجموعه شهرداری است رخ می دهد و در صورت اطلاع از قطع درختان قطع شده است. ، پرونده تشکیل و جریمه نقدی در نظر گرفته می شود.

سید محمد جواد رضوی، رئیس کمیته تحقیق و تفحص، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز نیز گفت: لازم به ذکر است که شرکت یا شرکت های برنده مناقصه قبلا این کار را انجام داده اند و آیا از کار آنها رضایت وجود دارد؟

وی افزود: بخشی از فضای سبز شهر اهواز خشک و بخشی از بین رفته و در برخی مناطق درختان به سرعت در حال قطع شدن هستند. آیا به این موارد توجه شده و شرایط لازم با پیمانکاران جدید در قراردادها مطرح شده است؟

احمد سراج رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: در بسیاری از نقاط اهواز درختان با اهدافی مانند تامین ذغال قطع شده است اما آیا پیمانکار قبلی که مسئولیت نگهداری این درختان را بر عهده داشت جریمه می شود؟ پیمانکار به دلیل قطع چند درخت در خیابان ولیعصر تهران میلیاردها تومان جریمه شد.

وی افزود: وجود فضای سبز و درختان کافی در اهواز که به عنوان آلوده ترین کلان شهر کشور شناخته می شود حیاتی است.

علیمد هاشم پور رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای شهر اهواز نیز گفت: کارفرما به همه شرکت های برنده مناقصه رضایت نامه کتبی داده است اما مشکل جدی که باید اصلاح شود این است که چهار منطقه را به یک منطقه می دهیم. یک پیمانکار در حالی که باید محیط رقابتی را حفظ کند.

وی در ادامه به حضور نیروهای مازاد در برخی مناطق اشاره کرد و افزود: در یکی از مناطق اهواز بین 40 تا 50 نیروی مازاد وجود دارد که باید این افراد شناسایی شوند و در نقاطی که وجود دارد، نیروهای جدید جایگزین نشوند. نیاز است تا بتوان از ظرفیت این نیروها استفاده کرد.»

در ادامه محمدحسین ملایی زمانی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اهواز نیز گفت: اعلام شده که به جز یک مورد، از سایر شرکت های برنده اختلاف رضایت وجود دارد. اگر رضایت وجود دارد چرا مناطق سرسبز اهواز چنین وضعیتی دارند؟

وی افزود: این وضعیت گرین فیلد جایی نیست که بتوان به پیمانکار گرین کارت رضایت بخشی داد. اگر این پیمانکاران کار خود را به خوبی انجام دهند، کار شهرداری فلج می شود. در کار مشکلی وجود دارد.

رئیس کمیته فرهنگی، اجتماعی و ورزش و جوانان شورای شهر اهواز تصریح کرد: هیچکس برای کار خوب با رانت و تنش گرین کارت بگیرد.

در نهایت پیش نویس قانون مناقصه اجرای عملیات حفظ، نگهداری و بهسازی عرصه های سبز در مناطق چهارگانه منطقه 8 شهرداری اهواز، مناقصه اجرای عملیات حفظ، نگهداری و بهسازی عرصه های سبز در چهار منطقه. مناطق منطقه 6 شهرداری اهواز، مناقصه اجرای عملیات حفظ، نگهداری و بهسازی عرصه های سبز مناطق 3 و 4 منطقه 3 شهرداری اهواز به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

پیش نویس قانون مناقصه اجرای عملیات حفظ، نگهداری و بهسازی عرصه های سبز مناطق 1 و 2 منطقه 3 شهرداری اهواز نیز برای بررسی بیشتر از دستور کار خارج شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید