قلاب خالی بی بی سی از سفر رئیسی به آشوراده گلستان


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813025

رسانه های مخالف انگلیس روز گذشته در واکنش به دستور ویژه رئیس جمهور برای توسعه جزیره آشوراده گفتند که آیت الله رئیسی بر ضرورت توسعه بر اساس معیارهای زیست محیطی و علاوه بر دستور ویژه خلیج گرگان تاکید کرده است. وی ایجاد کارخانه مغایر با موازین زیست محیطی را مضر خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; شانزدهمین سفر رئیس جمهور به استان گلستان به پایان رسید، این سفر دستاوردهای خوبی برای استان گلستان به همراه داشته است و پیش بینی می شود 3500 میلیارد تن طرح در بخش کشاورزی استان از محل وام های سفر در استان اجرا شود که تنها شامل آن می شود. 25 درصد از سفر رئیس جمهور به گلستان.

توجه به سدهای نیمه تمام استان و رفع فوری مشکلات آب شرب روستاهای غیر شیری و دستور ویژه رئیس جمهور برای درمان خلیج گرگان و اجرای طرح توسعه گردشگری آشوراده از موضوعات مورد بحث در این سفر بود.

رئیس جمهور همچنین با حضور در مناطق مرزی استان گلستان از نزدیک با مشکلات مرزنشینان، تحکیم روابط با همسایگان در آسیای میانه و دستور ویژه تامین مواد دامی در سراسر مرز اینچهره آشنا شد. در این منطقه مستقر خواهد شد.

همچنین هفت تن از اعضای کابینه شهرستان های ناحیه گلستان به نمایندگی از رئیس جمهور حاضر شدند و مشکلات و دغدغه های آنان را از نزدیک بررسی کردند.

رئیس جمهور روز گذشته با ورود به استان گلستان علیرغم شرایط جوی ابتدا اجازه سفر هوایی را نداد، به دریا رفت و از جزیره آشوراده و خلیج گرگان به صورت هوایی بازدید کرد، سپس با قایق به جزیره آشوراد رفت و از وضعیت موجود ابراز تأسف کرد. پتانسیل گسترده ای برای توسعه گردشگری است و اقدامات مسئولان استانی را قانع کننده نمی دانند که به این منطقه توجهی ندارند.


be15beea 023c 4245 bc9e 062ae3129e68 خبر خاکستری

سفر به این جزیره برای حل مشکلات منطقه باعث شده رسانه های داخلی این سفر را با سفر رئیس جمهور سابق به جزیره کیش مقایسه کنند و بگویند روحانی جزیره کیش را در دل بحران سیل سال 98 دوست ندارد، اما رئیس جمهور شرایط نامساعد جوی و وزش باد شدید خطر این سفر را پذیرفتند و با قایق برای حل مشکلات جزیره آشوراده راهی دریا شدند که می تواند رونق اقتصادی استان گلستان را دوچندان کند.

این در حالی است که رسانه های داخلی و انگلیسی تمجید رسانه های داخلی را پسندیدند و بی بی سی فارسی در متنی با تحریف و تحلیل بخشی از اخبار پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت که «سفر امروز رئیس جمهور ابراهیم رئیسی از جزیره آشوراده» «با واکنش هایی روبرو شد. گروهی از فعالان محیط زیست .

اپوزیسیون جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ایران گفته آقای رئیسی «پتانسیل منطقه برای گردشگری و توسعه زیست‌محیطی» را برجسته کرده است، در حالی که فعالان محیط‌زیست بر حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرده‌اند. اکوسیستم برای حفاظت از این منطقه ضروری است. محیط مازندران و گلستان و محیط زیست این منطقه نباید با طرح هایی به نام توسعه گردشگری یا اشتغال زایی تخریب شود.

برای پی بردن به حقیقت به سراغ مدیرکل محیط زیست منطقه گلستان رفتیم تا درباره صحبت های رئیس جمهور و اجرای این طرح صحبت کنیم. گفته شد که مسئولان استانی اجازه مصاحبه برای این سفر را ندادند. به سوالات خبرنگاران از طریق استانداری پاسخ داده می شود.

اما آیا آیت الله رئیسی، مدافع سرسخت مسائل محیط زیستی در قوه قضائیه، در دوران ریاست جمهوری خود تغییر موضع داد؟ وقتی به صحبت های رئیس جمهور در این سفر گوش می دهیم، می بینیم که گفتن این حرف ها دور از واقعیت است.

آیت الله رئیسی در جلسه هیئت استانداری گلستان با تاکید بر لزوم حفظ محیط زیست، با بیان اینکه اگر کارخانه ای مخاطرات زیست محیطی داشته باشد، مضر است، بر تلاش دولت برای توسعه استان با حفظ دغدغه های زیست محیطی تاکید کرد.


adfbe4b1 d3f9 4c0b 8765 9312d1412af5 خبر خاکستری

بخشی از این شیطنت به موضوعات مختلفی از جمله گلایه برخی از عکاسان همراه رئیس جمهور در سفر به خلیج گرگان برمی گردد که به نظر می رسد رسانه های غربی برای برون رفت از این وضعیت تلاش می کنند.

این رسانه های بیگانه در حالی که برای مشکلی مانند آشوراده فشار می آورند، از اقدام عاجل دولت خلیج گرگان که با درخواست بسیاری از فعالان محیط زیست استان گلستان و متوقف شدن آن توسط دولت قبل صورت گرفته بود، صحبتی نمی کنند و به خوبی خود را نشان می دهد. این رسانه ها به دنبال ضربه زدن و ضربه زدن به دولت جهادی هستند که به جای اینکه مشکلات مردم را از شیشه های بسته ماشین ها ببینند، بدون هیچ حرکت پوپولیستی به دل مشکلات مردم می روند.

از سوی دیگر این رسانه ها که دلسوزتر از مادر به محیط زیست ایران شده اند به بحران زیست محیطی محل دفن زباله آزادشهر که با تصمیم اشتباه مسئولان قبلی ایجاد شده بود پرداخته و بر حل آن تاکید کردند. ، یا تقویت سیستم های اطفای حریق قطعا در استان گلستان منجر به کاهش بیشتر مخاطرات زیست محیطی سهل انگاری می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید