بوکس در جودو و تکواندو / قلاب بافی چپ غریبه ها; فرش قرمز برای خودی ها!

ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798558

حضور یک آشنا و قهرمانی که با همه کارها و شئونات رشته خود آشنا باشد می تواند بسیاری از دغدغه ها و مشکلات را حل کند و شرایط ایده آلی را برای این رشته فراهم کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ انتخابات فدراسیون بوکس فردا با حضور دو نامزد برگزار می شود تا فدراسیون بوکس تا 4 سال آینده رئیس خود را بشناسد. در این انتخابات حسین توری و روح اله حسینی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

توری در 4 سال گذشته رئیس بوکس بوده و عملکرد او در این مدت با حرف و حدیث های زیادی همراه بوده است. اگرچه بوکس در دوره توری برای اولین بار موفق به کسب مدال جهانی شد، اما خیلی چیزها باقی ماند و وعده های محقق نشده از جمله جذب اسپانسر، ساخت خانه بوکس، راه اندازی بوکس بانوان و… باعث شد تا رئیس فدراسیون از چهره انتقاد کند. با فراوانی

در مقابل روح الله حسینی رقیب جدی حزب محافظه کار در این انتخابات است. بوکسور سابق تیم ملی با چمدان با افتخارات از کاپیتان تیم ملی تا قهرمانی آسیا و پس از آن نایب رئیس فدراسیون، حسینی را رزومه کامل کرده است. حسینی در انتخابات قبلی رقابت شدیدی با توری ها داشت و با وجود فشارهای بیرونی و دخالت های ظاهری وزارت ورزش، توانست راه توری ها را ادامه دهد و با اختلاف کمی در انتخابات شکست بخورد. شاید اگر فشار وزارت ورزش و وزیر وقت نبود، حسینی در 4 سال اخیر ریاست جمهوری را به دست می آورد.

فراتر از کارنامه قابل قبول رزمه و حسینی، لحظه کلیدی انتخابات را باید فراتر از رویدادهای بوکس دید و تحلیل کرد. در انتخابات گذشته فدراسیون های ورزشی به ویژه فدراسیون های رزمی حضور مدیران جوان و قهرمانان این رشته به انگیزه جالبی تبدیل شد و جامعه ورزش های رزمی سعی کرد به قهرمانان قبلی خود اعتماد کند. فردی که مدت زیادی را در این ورزش و هنرهای رزمی گذرانده و با پیچیدگی های چالش ها و مشکلات رشته خود به خوبی آشناست.

راهی که در انتخابات با آرش میراسماعیلی در جودو و پیروزی هادی ساعی در روز چهارشنبه گذشته در تکواندو آغاز شد نقطه عطفی بود. حتی موفقیت امیر سیدیکی در انتخاب ووشو به عنوان یک چهره جوان و تحصیلکرده که سال ها در بدنه ووشو حکومت و فعالیت کرد، به نوعی این ایده را نشان می دهد که جامعه ورزش های رزمی در رشته های مختلف، انسان درونی و از جنس اعتماد را ترجیح می دهد. از رشته شماست و یک قهرمان و پیشکسوت جوان ورزشی سکان هدایت رشته آنها را به دست بگیرد.

این دکترین باید نقشه راه بوکسورها باشد و با اعتماد به یک قهرمان شناخته شده و خودی همین مسیر را طی کنند تا بوکس نیز مانند سایر هنرهای رزمی در اختیار قهرمان و پیشکسوت این رشته قرار گیرد. البته وجود یک آشنا و قهرمان که با تمام کارها و ظرافت های رشته خود آشنا باشد می تواند بسیاری از دغدغه ها و مشکلات را حل کند و شرایط ایده آلی را برای این رشته فراهم کند. نشست انتخاباتی بوکس دوباره تبلور این ایده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید