قلب مردم هرمزگان با مهر رضوی می تپد/ اولین جشنواره ملی «بهشت هشتم» برای روستاهای کشور برگزار می شود.


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1811966

مهر رضوی و توان فرهنگی مردم هرمزگان بسیار چشم نواز است به طوری که با حرکت در سواحل این استان متناسب با آئین هر منطقه شاهد فعالیت های فرهنگی و هنری بسیاری هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; ارادت به اهل بیت علیهم السلام در استان هرمزگان جزء لاینفک زندگی انسانی مردمان این دیار است، دریانوردان هرمزگانی هر سال بیش از پیش این عشق و علاقه را ابراز می کنند.

گویی کودکان و نوجوانان، پیر و جوان، زن و مرد، همه میراث خاصی در خون خود دارند تا ارادت خود را به خاندان نبوت و طهارت ابراز کنند و برکات این خدمت را در زندگی خود ببینند.

این ارادت در بین روستاییان این استان جنوبی کشور به وفور دیده می شود که اجرای شعائر سنتی برای اهل بیت(ع) گواه این امر است.


در شرق استان هرمزگان آیین های خاصی وجود دارد

شرق استان هرمزگان نیز دارای آداب و رسوم خاصی است که از آن جمله می توان به «علم گردانی»، «کبله دعا»، «ارجیز گردانی»، «شیر و کوتل»، «سینه زنی زنی»، «تابو گردانی» و … اشاره کرد. با اشاره به.

در سال های اخیر این عشق و ارادت چهره جدیدی به خود گرفته و در سایه برنامه های سراسری فرهنگ ضدایرانی، روستایی در استان هرمزگان با اقدامی خودجوش و مردمی دست به حرکتی ملی زده است.


اولین هشتمین جشنواره ملی آسمان ویژه روستاهای کشور برگزار می شود

ابراهیم ذاکری دبیر هشتمین جشنواره ملی فرهنگی هنری «آسمان» در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری «آسمان» ویژه روستاهای کشور از 10 تا 12 اسفندماه با میزبانی برگزار می شود. روستای کردرضوی از توابع شهرستان مینیاب در استان هرمزگان.

زکری افزود: این جشنواره در پنج رشته شامل سرود رضوی، تئاتر رضوی، فیلم کوتاه رضوی، صنایع دستی رضوی و کتابخوانی رضوی برگزار می شود.


01aa5438 b88e 454e 9ee0 4197769745b3 خبر خاکستری

وی با اشاره به اینکه مقدمات کار و برگزاری این جشنواره ملی مهیا شده است، تصریح کرد: جوانان، نوجوانان و اهالی روستای کردرضوی با ایجاد اسکان برای 20 واحد مسکونی در حال ایجاد و آماده سازی فضا برای این جشنواره هستند. از مهمانان

دبیر هشتمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آسمان گفت: گروه های سرود و نمایشی که از ظهر فردا (دوشنبه) ظهر وارد شهرستان میناب و روستای کردر رضوی می شوند و در حدود 10 استان کشور در این جشنواره حضور فعال خواهند داشت. .

زاخاری در خصوص تیم داوری در این رویداد ملی گفت: با همکاری کوروش زارعی مدیرکل تئاتر و هنرهای نمایشی کشور تلاش زیادی برای اتحاد تیم داوری انجام شده و داوران ممتاز و خوب کشور نیز حضور داشتند. دعوت کرد.”


هشتمین جشنواره ویژه آسمان در استان هرمزگان از سال 86 آغاز به کار کرد

این فرهنگی استان هرمزگان به تاریخ برگزاری این جشنواره نیز پرداخت و توضیح داد: هشتمین جشنواره ویژه استان هرمزگان در روستای کردرضوی از سال 86 آغاز به کار کرد و امسال که سال 1400 است، 15 دوره از جشنواره فرهنگی آسمان است. ، جشنواره هنری و ورزشی هشتمین دوره در استان هرمزگان ویژه نوجوانان و جوانان استان هرمزگان برگزار شد.


8591cc0d b45d 4b92 bdc6 3464f32aa236 خبر خاکستری

آسمان دبیر هشتمین جشنواره ملی فرهنگی هنری گفت: این جشنواره در اوج خود در سال 90 بیش از 2500 نوجوان و جوان استان هرمزگان را به خود جذب کرد.

زکری افزود: این جشنواره در قالب 26 رشته از مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی به همت روستای کردرضوی آغاز شد و جشنواره سرود رضوی ویژه مساجد کشور در سال 90 تعیین شد که آیین اجرایی آن در سال 91 برگزار شد. ، 1992 و 1993 به مدت سه سال. به طور مداوم به بهترین شکل انجام شد.

وی از حمایت های خوب مردم این روستا در طول سالیان متمادی از این جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از قابل توجه ترین کارهایی که مردم انجام دادند این بود که خانه های خود را در اختیار دبیرخانه جشنواره برای اسکان گروه های سرود و همچنین مهمانان ویژه قرار دادند. و قضات و گروه هایی از سراسر کشور نیز در خانه های مردم زندگی می کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید