قهرمانی زیر 23 سال جهان آذرپیرا برنده طلا / 3 مدال برنز برای آزادگان ایرانی شد

ساعت: 23:04
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782132

جدول رده بندی و فینال پنج وزن نخست رقابت های کشتی زیر 23 سال جهان امشب در بلگراد صربستان برگزار شد که در نهایت تیم ایران یک مدال طلا و سه برنز کسب کرد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان رقابت های پنج وزن اول کشتی آزاد زیر 23 سال جهان، امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا، احمد محمدنژاد جوان در گربه دست یافت. از 57 کیلوگرم، علی اکبر فضلی در گربه. 70 کیلوگرم و علی سوادکوهی در گربه به مدال برنز دست یافتند. 79 کیلوگرم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نتایج رزمی کاران کشورمان در پنج وزن نخست به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان پس از جان باختن در دور اول دور دوم، با نتیجه 11 بر 11 از سد پاتریک گلوری در آمریکا گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل باکبولات میرزنزار اولو دارنده مدال برنز آسیا از قرقیزستان با نتیجه 7 بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی، نماینده کشورمان به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه گینه بیسائو از گینه بیسائو را با نتیجه 18 بر 18 دیامانتو شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار دمیتری شاملا از بلاروس را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن منهای 65 کیلوگرم سید حسن عبادی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر کارولی کیس از مجارستان را شکست داد. وی در دور دوم در دور دوم جاویت آجار از ترکیه را با نتیجه 5 بر 4 شکست داد. عبادی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 70 کیلوگرم علی اکبر فضلی پس از استراحت در دور اول به دلیل غیبت بسار نودوم از گینه بیسائو در دور دوم پیروز شد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل آرنازار اکمت علی اف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان با نتیجه 10 بر 6 شکست خورد و فضلی با صعود کشتی گیر قرقیزستانی به فینال به جمع بازنده ها رفت. وی در این گروه کریستوس کریستوفوریدیس از یونان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر 4 از سد مراد اولیوف از آذربایجان گذشت و به مدال برنز دست یافت.

علی سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 4 بر 4 از سد ویکی هند گذشت و در دور دوم اوکتای حسن از بلغارستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. سوادکوهی در این مرحله 7 بر صفر مغلوب ماگومد ماگومایف از روسیه شد و با توجه به حضور این مبارز در دیدار فینال، سوادکوهی در گروه بازنده ها با نتیجه 11 بر صفر ابوساینا از فلسطین را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد. در جلسه رده بندی وی در این دیدار با نتیجه 8 بر 2 اشرف آشیروف از آذربایجان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر واسیل پلیوچنکو از بلاروس را شکست داد. وی در دور بعد در مرحله یک چهارم نهایی زوریکو اورتاشویلی از گرجستان را با نتیجه 5 بر 3 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. آذرپیرا در این مرحله جاناتان ایلو از آمریکا را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار پایانی رادو لیفتر دارنده مدال نقره مولداوی از مولداوی را با نتیجه 7 بر 3 شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی پنج وزن اول به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- علی عباس رضازاده (آذربایجان) 2- بکبولات میرزنزار اولو (قرقیزستان) 3- احمد محمدنژاد جوان (ایران) و مانوئل هاندزارتیان (ارمنستان)

65 کیلوگرم: 1- جورجیوس پیلیدیس (یونان) 2- ابراهیم عبدالرحمنوف (روسیه) 3- زیرادین بایراموف (آذربایجان) و جاویت آجار (ترکیه) … 11- سید حسن عبادی (ایران)

70 کیلوگرم: 1- آرنازار اکمت علی اف (قرقیزستان) 2- وازگن توانیان (ارمنستان) 3- علی اکبر فضلی (ایران) و نیکولای گاراهموز (مولداوی)

79 کیلوگرم: 1- ماگومد ماگومایف (روسیه) 2- رمضان ساری (ترکیه) 3- علی سوادکوهی (ایران) و آرمان آوگیان (ارمنستان)

97 کیلوگرم: 1- امیرعلی آذرپیرا (ایران) 2- رادو لیتفر (مولداوی) 3- جاناتان ایلو (آمریکا) و دانیلو استاسیوک (اوکراین)

در پایان این مسابقه پنج وزن اول تیم ایران با 70 امتیاز در صدر جدول رده بندی تیمی قرار دارند و تیم های آذربایجان و ارمنستان با 60 و روسیه با 55 امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.

محمدصادق فیروزپور و سجاد گلمی در گربه. 74 و 86 کیلوگرم در دیدار فینال و امیرحسین فیروزپور و سید مهدی هاشمی در گربه. اوزان 92 و 125 کیلوگرم در جدول رده بندی و فینال رقابت های پنج وزن دوم که فردا شب برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید