آذرپیرا قهرمانی زیر 23 سال جهان به فینال رسید/ 3 بازیکن آزاد ایرانی در گروه بازنده ها

ساعت: 21:20
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1781847

از ساعت 13 امروز (جمعه) در بلگراد صربستان، رقابت های پنجگانه مقدماتی پنج وزن نخست رقابت های کشتی زیر 23 سال جهان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان این مسابقات امیرعلی آذرپیرا در گربه به دیدار فینال راه یافت. 97 کیلوگرم و احمد محمدنژاد جوان، علی اکبر فضلی و علی سوادکوهی در اوزان 57، 70 و 79 کیلوگرم به گروه بازنده ها راه یافتند.

نتایج رزمندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن منهای 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان پس از استراحت در دور اول در دور دوم، در یک مبارزه نفس گیر با نتیجه 11 بر 11 از سد پاتریک گلوری در آمریکا گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل باکبولات میرزانزار اولو دارنده مدال برنز آسیا از قرقیزستان با نتیجه 7 بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی، نماینده کشورمان به گروه بازنده ها رفت. او ابتدا باید با دیامانتیتو جونا فافه از گینه بیسائو مبارزه کند و در صورت پیروزی به مسابقات مقدماتی ادامه دهد و به مصاف دیمیتری شاملا از بلاروس برود.

در وزن منهای 65 کیلوگرم سید حسن عبادی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر کارولی کیس از مجارستان را شکست داد. وی در دور دوم در دور دوم جاویت آجار از ترکیه را با نتیجه 5 بر 4 شکست داد. عبادی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 70 کیلوگرم علی اکبر فضلی پس از استراحت در دور اول به دلیل غیبت بسار نودوم از گینه بیسائو در دور دوم پیروز شد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل آرنازار اکمت علی اف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان با نتیجه 10 بر 6 شکست خورد و فضلی با صعود کشتی گیر قرقیزستانی به فینال به جمع بازنده ها رفت. وی در این گروه باید با کریستوس کریستوفوریدیس از یونان مبارزه کند و در صورت شکست این حریف به مصاف مراد اولیویف از آذربایجان در دیدار رده بندی می رود.

علی سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 4 بر 4 از سد ویکی در هند گذشت و در دور دوم اکتای حسن از بلغارستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. سوادکوهی در این مرحله مقابل ماگومد ماگومایف از روسیه با نتیجه 7 بر صفر شکست خورد و در دیدار رده بندی به مصاف اشرف آشیروف از آذربایجان می رود.

در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر واسیل پلیوچنکو از بلاروس را شکست داد. وی در دور بعد در مرحله یک چهارم نهایی زوریکو اورتاشویلی از گرجستان را با نتیجه 5 بر 3 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. آذرپیرا در این مرحله جاناتان ایلو از آمریکا را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و راهی دیدار فینال شد. حریف او در دیدار نهایی رادو لیفتر دارنده مدال نقره زیر 23 سال اروپا از مولداوی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید