قهرمانی فصل قبل استقلال نه انسانی بود و نه عادلانه!

قهرمانی فصل قبل استقلال نه انسانی بود و نه عادلانه!

منصور رشیدی بازیکن و مربی سابق استقلال در خصوص اتفاقات اخیر مربوط به این تیم اظهاراتی را بیان کرد.

صحبت های مدیرعامل باشگاه استقلال را شنیدید؟

بله گفتگوی خوبی بود خوب است روشن شود. البته مشخص بود که فتح الله زاده با چه کسی صحبت می کند، با اینکه اسمش را نمی آورد، اما یکی باید بگوید واقعاً چه بر سر ثروت این کشور آمده است.

ظاهراً گفته شده است که مبلغی که برای فصل گذشته استقلال هزینه شده، برابر با کل بودجه 70 سال اخیر این باشگاه است؟

واقعا عجیب است که 1600 میلیارد در یک فصل خرج می شود. البته در کشور ما با وجود این همه تخلیه 3.8 هزار میلیاردی و 36 هزار میلیاردی و 92 هزار میلیاردی و امثال اینها این پول عددی نیست. اما قطعا مسئولیت این امر بر عهده مدیریت قبلی است.

به نظر شما قهرمانی ارزش این همه پول را دارد؟

به هیچ وجه نمیارزد. یک قهرمانی زمانی ارزشمند است که در شرایط عادی باشد. وقتی مردم مملکت این همه مشکلات معیشتی و اقتصادی دارند، نه عادلانه است نه شرعی و نه انسانی که این همه هزینه برای قهرمان شدن یک تیم شود. ما با هزینه 1600 میلیاردی قهرمانی نمی خواهیم. ما نمی خواهیم استقلال در این شرایط قهرمان شود.

اما گفته می شود این مبالغ برای قهرمانی در بسیاری از کشورها زیاد نیست؟

ما نباید خودمان را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم. کشور ما متفاوت است. حداقل دستمزد در کشور ما زمین تا آسمان نسبت به کشورهایی که مورد توجه آقایان است متفاوت است. این ارقام با شرایط اقتصادی کشور ما نمی گنجد.

مدیرعامل استقلال از راه اندازی بانکی برای این مجموعه خبر داد. به نظر شما این چگونه ممکن است؟

من قوانین اولیه ایجاد بانک را نمی دانم، اما می دانم که کار آسانی نیست. حداقل برای چنین کاری باید مبلغ هنگفتی به عنوان تعهد نزد بانک مرکزی سپرده یا تضمین شود. باشگاهی که الان این همه بدهی دارد چطور می خواهد بانک تاسیس کند؟ آیا استقلال هزار میلیارد تومان پول نقد دارد که به بانک مرکزی بدهد؟ اگر در عوض بدهی هایش را بپردازد، پنجره هایش باز می شود. چند وقت پیش می خواستند در بورس پول جمع کنند که 300 میلیارد تومان به زور جمع آوری شد. مدیران ما فعلا در مدیریت این باشگاه مانده اند، نمی دانم چطور می خواهند بانک بسازند. حداقل اگر حق پخش تلویزیونی بود یا شرایط درآمدی عادی بود، این مسائل قابل بحث بود، اما حالا چه بگویم!

نظرت درباره اتفاقات اخیر در حاشیه تمرین استقلال و استقبال سیاوش یزدانی به هواداران این تیم چیست؟

واقعاً در چنین مواقعی ثابت شده است که پیراهن تیم استقلال برای خیلی ها بزرگ است. اسم نمی برم اما حداقل 7-8 بازیکن فعلی استقلال از لیگ 1 رنج می برند. با اینکه فتح الله زاده می گوید ما جوانان خوبی در تیم داریم اما خیلی از آنها به سطح تیمی که 30 میلیون دارد نمی رسند. طرفداران آنها لیاقت پوشیدن پیراهن او را ندارند و فقط برای تبلیغ خود به این تیم می آیند.

همان روز یکی از مدیران استقلال گفت که بازیکنان تا هزار تومان نگیرند به زمین نمی روند. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

کاملا موافقم! اینکه طرف می گوید من در شکم مادرم استقلالی بودم یا وقتی به دنیا آمدم فهمیدم پرسپولیسی هستم، دیگر حرفی بر اساس تعصب نیست. این بازیکن به دلیل تعصبات خود پیراهن این تیم را بر تن می کرد اما اکنون فقط برای پول و شهرت به این دو تیم می آیند. آنها پول حرفه ای می گیرند، اما فوتبال حرفه ای بازی نمی کنند، زندگی حرفه ای ندارند. یکی در اینستاگرام می رود، دیگری یک مهمانی شبانه ترتیب می دهد. چنین بازیکنانی شایسته این همه توجه و علاقه هواداران استقلال و پرسپولیس نیستند.

خیلی ها از افت محسوس مهدی کایدی انتقاد می کنند. به نظر شما چرا این بازیکن تا اوج خود فاصله دارد؟

متاسفانه این بازیکن روز به روز بدتر می شود. زمانی که او در اوج بود، به او تذکر دادم و به او گفتم مراقب باش، اما معمولاً جوانان به حرف های کسانی که این کار را انجام می دادند، توجه نمی کنند. حالا نتیجه را می بیند. این مهدی قیدی کیلومترها با بازیکنی که خط دفاع حریف را خراب کرد فاصله دارد و متاسفانه فاصله هم بیشتر می شود.

از حسینی حرف بزن! دروازه بان استقلال در هفته های اخیر به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. دلیل این چیست؟

من خودم سیدحسین حسینی را از شیراز آوردم. من شاگردم را خوب می شناسم. فصل قبل یکی از عوامل اصلی قهرمانی استقلال بود اما این فصل تازه نیست. شاید مشکل روانی داره برای یک دروازه بان خوب نیست که یک هفته خوب و یک هفته بد داشته باشد. فراز و نشیب برای دروازه بان به معنای نابودی کل تیم است. انتظار دارم حسینی با بالا رفتن سن، پخته‌تر و با تجربه‌تر کار کند، اما متاسفانه باید بگویم این هفته‌ها شبیه خودش نیست.

نظرت در مورد بازی این هفته مقابل تراکتورسازی چیست؟

در مورد بازی قبل هم باید بگویم که عدد صفر برای استقلالی ها عدد خوبی است چون در تبریز زیر صفر بودند. آنها حتی یک حمله نیمه جان به درگاه تراکتورسازی نکردند. خط دفاعی وحشتناک بود، خط هافبک ضعیف بود و فضای کمی ایجاد کرد. خط حمله هم کار نمی کرد و باید می رفتی، آنها را در چمن پیدا می کردی. البته وقتی هافبک خوبی ندارید، مهاجمان طبیعتا بی تاثیر هستند.

غیبت ساپینتو چقدر به استقلال در این دیدار ضربه زد؟

100% موثر بود. در همان هفته دوم و در بازی با ملوان گفتم ساپینتو در رفتارش تجدید نظر کند اما حرف ما به گوش این آقا نرسید و او نرفت. شما نمی توانید در هر بازی از دست داور عصبانی شوید یا به سمت نیمکت حریف بروید. در چنین شرایطی تنبیه می شود و غیبت او به تیم ضربه می زند. قطعا اگر او در تبریز همراه تیمش بود، استقلال اینطور شکست نمی خورد.

با برکناری یا تعویض سرمربی استقلال در این شرایط موافقید؟

نه! من با وارد کردن شوک به تیم تحت هر شرایطی مخالفم. استقلال در نیم فصل اول امتیازات خوبی کسب کرد. فکر می کنم اگر ساپینتو تغییر کند، شرایط استقلال بدتر می شود. باشگاه باید به عنوان کارمند با شرح وظایف با او همکاری کند و تا پایان فصل به قراردادش احترام بگذارد. فعلاً بعد از کسب یک جام، معتقدم اگر در نیم فصل برای استقلال بازیساز بگیرند، این تیم در نیم فصل دوم عملکرد خوبی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید