قهرمانی هندبال نوجوانان آسیا شاهکار پسران ایران در بحرین; شکست عربستان سعودی پس از یک ماراتن نفس گیر


ساعت: 23:53
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893387

ملی پوشان هندبال نوجوانان ایران با شایستگی به فینال مسابقات قهرمانی آسیا راه یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا در پایان مسابقه 80 دقیقه ای و ماراتن نفس گیر با نتیجه 33 بر 32 مقابل عربستان به برتری رسید و به مصاف حریفان رفت. فینال

پس از 60 دقیقه تلاش دو تیم، بازی با تساوی 24 بر 24 به پایان رسید تا برنده بازی در دو وقت اضافه 5 دقیقه ای مشخص شود. در 5 دقیقه اول عربستان 27 بر 26 پیش افتاد اما در 5 دقیقه دوم تیم ملی ایران با نتیجه 28 بر 28 به تساوی رسید.

پس از تساوی دو تیم در پایان دقیقه 70، بازی برای یک وقت اضافه دیگر ادامه یافت. در 5 دقیقه ابتدایی بازی 31 بر 30 به سود ایران بود. ایران در پایان 5 دقیقه دوم 33 بر 32 عربستان را شکست داد و راهی فینال مسابقات قهرمانی آسیا شد.

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا با سه برد و یک باخت به عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله نیمه نهایی راه یافت. تیم ملی ایران در اولین دیدار خود با نتیجه 29 بر 24 مغلوب کره جنوبی شد اما در بازی دوم با نتیجه 64 بر 14 مقابل هند به برتری رسید.

ملی پوشان ایران در سومین بازی با نتیجه 35 بر 23 ازبکستان را شکست دادند و در چهارمین بازی مرحله گروهی با نتیجه 30 بر 29 به برتری رسیدند و نمایش فوق العاده ای را مقابل میزبان بحرین به نمایش گذاشتند که به مقام قهرمانی دست یافت. در دو دوره آخر مسابقات قهرمانی آسیا.

عربستان حریف ایران در مرحله نیمه نهایی قهرمانی آسیا نیز با 5 پیروزی مقابل حریف خود به عنوان تیم برتر گروه B راهی مرحله نیمه نهایی شد.

عربستان در اولین بازی مرحله گروهی خود با نتیجه 42 بر 22 عراق را شکست داد، در بازی دوم مقابل قطر 27 بر 24 پیروز شد و در بازی سوم نیز با نتیجه 34 بر 31 مقابل کویت پیروز شد. عربستانی ها در چهارمین بازی خود با نتیجه 37 بر 27 مقابل امارات به برتری رسیدند و در آخرین بازی مرحله گروهی نیز با نتیجه 31 بر 28 مقابل ژاپن پیروز شدند.

امیرحسین مسعودنیا، مهدی درینی، صابر حیدری، مهدی مرادی، هادی حاجسلیمی، ایلیا گلی، ابوالفضل رهشناس، احمد آرام، علی حیدریان، امیرحسین کرمی، شایان فرستنژاد، حسین حیدریان، امیرمحمد پورکاسمی، ابیرا امیری، امیرمحمد پورکاسمی، علی امیری. ماهان دولت ها، مهرشاد دانشی و امیرعباس زارعی 18 بازیکن ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا را تشکیل می دهند.

همچنین مهدی آهوان (مدیر فنی)، مجید پارسایی (سرپرست)، مجید رحیمی زاده (سرمربی)، حمید ربانی کیا (مربی)، رضا سرسنقی (ماساژ) و محمد سیاوشی (مربی درازهبانان) به عنوان کادر فنی تیم ملی هندبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر است.

در دیگر دیدار نیمه نهایی، کره جنوبی با نتیجه 23 بر 21 مقابل ژاپن به برتری رسید و راهی فینال شد.

دیدار فینال مسابقات قهرمانی آسیا بین ایران و کره جنوبی ساعت 19:30 چهارشنبه 18 شهریورماه برگزار می شود. همچنین دیدار رده بندی نیز از ساعت 17:30 همان روز برگزار می شود.

نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا از 8 مردادماه در منامه بحرین آغاز شده و تا 18 شهریور ادامه دارد.

در این رقابت ها 5 تیم به جام جهانی 2023 که به میزبانی کرواسی برگزار می شود، می روند و تاکنون ایران، عربستان، کره جنوبی و ژاپن سهمیه این مسابقات را کسب کرده اند.

رقابت های هندبال نوجوانان آسیا/ تیم ملی ایران بهترین بازیکن دیدار مقابل عربستان شد

تیم های ملی

یکشنبه 6 شهریور 1401 ساعت 22:58

تیم ملی ایران بهترین بازیکن دیدار مقابل عربستان شد.

ملی پوش ایرانی بهترین بازیکن دیدار مقابل عربستان است

در پایان دیدار تیم های ملی هندبال نوجوانان ایران و عربستان در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا، صابر حیدری عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کرد.

تیم هندبال نوجوانان ایران در پایان یک ماراتن نفس گیر 80 دقیقه ای موفق شد عربستان را با نتیجه 33 بر 32 شکست دهد و راهی فینال مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا شود.

دیدگاهتان را بنویسید