قهرمان کشتی ایران زیر 23 سال قهرمانی جهان با یک مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز

ساعت: 23:20
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781450

تیم ملی کشتی زیر ۲۳ سال در صربستان با کسب یک مدال طلا، ۴ نقره و ۲ برنز به عنوان نایب قهرمان جهان دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات کشتی زیر 23 سال جهان روزهای 19 تا 21 آبان ماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد که کاویانی نژاد در وزن 77 کیلوگرم و 2 مدال برنز علیرضا نجاتی در وزن 63 کیلوگرم و ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم. کیلوگرم به عنوان نایب قهرمان.

در این مسابقات تیم روسیه با 190 امتیاز قهرمان شد، ایران با 155 امتیاز نایب قهرمان شد و گرجستان با 105 امتیاز سوم شد.

نتایج رزمندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرتز در دور نخست با نتیجه 6 بر یک بوتیروف از ازبکستان را شکست داد. در این مرحله دادمرز با نتیجه 9 بر 3 تاراس کروپسکی از اوکراین را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله تیلور لامونت از آمریکا را با نتیجه 5 بر یک شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر یک مغلوب مولود ریزمانوف از روسیه شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر دیلان گرگرسون از آمریکا را شکست داد. وی در دور بعد در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر محمدکودیر یوسفوف از ازبکستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار پریدون ابولادزه از گرجستان را با نتیجه 5 بر 3 شکست داد و راهی دیدار فینال شد. محسن نژاد در دیدار پایانی مقابل انوارولا یاروف قهرمان زیر 23 سال اروپا از روسیه با نتیجه 7 بر یک شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 63 کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر نیراج از هند را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی الکساندر هروشین از اوکراین را با نتیجه 5 بر یک شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله مقابل لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه 7 بر 3 شکست خورد و راهی مسابقات شد. وی در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر گئورگی تیبیلف از روسیه را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 67 کیلوگرم محمدجواد رضایی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر نیلز بوشنر از آلمان را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر الکسی ماسیک از اوکراین را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. رضایی در این مرحله با نتیجه 5 بر 2 از سد میخائیل یاهیف روسیه گذشت و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله جانی هاتسوریانی از گرجستان را با نتیجه 5 بر یک شکست داد و راهی دیدار فینال شد. رضایی در دیدار پایانی مقابل حسرت جعفرف قهرمان جوانان جهان از آذربایجان با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم امیر عبدی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر ۳ عبدالله توپراک از ترکیه را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 9 بر یک مغلوب سرگئی کوتوزوف دارنده مدال نقره مسابقات جهانی نروژ و روسیه شد و در دیدار پایانی این کشتی گیر عبدی در گروه بازنده ها قرار گرفت. او ابتدا دنیس مرتل از جمهوری چک را با نتیجه 9 بر یک شکست داد. وی در دور بعد مقابل اوتار ابولادزه از گرجستان با نتیجه 9 بر صفر به برتری رسید و راهی این دیدار شد. وی در این دیدار با نتیجه 12 بر 7 مغلوب اولوی غنی زاده از آذربایجان شد و پنجم شد.

در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور اول آردیت نودوی از آلبانی را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و در دور دوم نیکولوز چیهایدزه از گرجستان را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و در دور چهارم آرکان ارگان از ترکیه را با نتیجه 10 بر 10 شکست داد و به مقام قهرمانی رسید. نیمه نهایی وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر سرگئی استپانوف دارنده مدال طلای زیر 23 سال اروپا از روسیه را شکست داد و راهی فینال شد. کاویانی نژاد در دیدار پایانی مقابل توماس لوی دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان با نتیجه 5 بر یک مغلوب مجارستان شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن زیر 82 کیلوگرم محمد ناگوسی در دور نخست روهیت داهیا از هند را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد. ناگوسی در این مرحله 4 بر یک دیمیتری گردوبی از اوکراین را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل یونگو ریکادزه دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان با نتیجه 5 بر 3 شکست خورد و راهی دیدار رفت. حریف او 8-0 مقابل روسیه زیر 23 سال، شامیل اوجائف دارنده مدال طلای اروپا، شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده در دور نخست با نتیجه 3 بر یک مغلوب الکساندر کوماروف دارنده مدال برنز اروپا از روسیه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی به گروه بازنده ها رفت. او ابتدا کومار سونیل از هند را ۸ بر صفر شکست داد و سپس ماکسات سیلایف از قزاقستان را ۸ بر صفر شکست داد و جواز حضور در پلی آف را کسب کرد. وی در این دیدار تاموری چکاسلیدزه از گرجستان را با نتیجه 15 بر 7 شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم مرتضی الگوتی در دور نخست با نتیجه 3 بر یک مغلوب مارکوس رینگر از اتریش شد و با شکست این مبارز در نیمه نهایی، الگوتی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه 6 بر یک نیکولا میلاتوویچ از نروژ را شکست داد. میرزازاده در این مرحله 3 بر یک آنتون ساونکو از قزاقستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله فاتح بوزکورت از ترکیه را با نتیجه 5 بر یک شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار دیوید اواسپیان دارنده مدال برنز مسابقات جهانی زیر 23 سال ارمنستان را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- مولود ریزمانوف (روسیه) 2- پویا دادمرز (ایران) 3- آدام بوراک اوزون (ترکیه) و نیهاد گولوزاده (آذربایجان)

60 کیلوگرم: 1- انوارولا یاروف (روسیه) 2- مهدی محسن نژاد (ایران) 3- پریدون ابوالادزه (گرجستان) و کرم کمال (ترکیه)

63 کیلوگرم: 1- لوری ابوالادزه (گرجستان) 2- احمد اویار (ترکیه) 3- علیرضا نجاتی (ایران) و هراچیا پوگوسیان (ارمنستان)

67 کیلوگرم: 1- حسرت جعفراف (آذربایجان) 2- محمدجواد رضایی (ایران) 3- کدیر کمال (ترکیه) و میهادی یحییف (روسیه)

72 کیلوگرم: 1- ادریس ایبایف (آلمان) 2- سرگئی کوتوزوف (روسیه) 3- علوی گانی زاده (آذربایجان) و شانت خاچاطریان (ارمنستان) 5- امیر عبدی (ایران)

77 کیلوگرم: 1- تاماس لوای (مجارستان) 2- امین کاویانی نژاد (ایران) 3- پر اولافسون (سوئد) و سرگئی استپانوف (روسیه)

82 کیلوگرم: 1- آی وانگو ریکادزه (گرجستان) 2- رومن بتشارت (سوئیس) 3- شامیل اوجایف (روسیه) و برانکو کواسوویچ (صربستان) 5- محمد ناگوسی (ایران)

87 کیلوگرم: 1- الکساندر کوماروف (روسیه) 2- داوید لوزونزی (مجارستان) 3- ناصر علیزاده (ایران) و سیمون سیمونوویچ (لهستان)

97 کیلوگرم: 1- آرتور سرکیسیان (روسیه) 2- پاول هلینچوک (بلاروس) 3- مارکوس رینگر (اتریش) و آروی ساوولینن (فنلاند) … 20- مرتضی الگوتی (ایران)

130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- داوید آواساپیان (ارمنستان) 3- میخائیل لاپتیف (روسیه) و داریوش آتیلا ویتک (مجارستان)

رده بندی تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

1- روسیه 195 امتیاز 2- ایران 155 امتیاز 3- گرجستان 105 امتیاز 4- ترکیه 91 امتیاز 5- مجارستان 86 امتیاز 6- آذربایجان 67 امتیاز 7- ارمنستان 64 امتیاز 8- اوکراین 60 امتیاز 9- آلمان 35 امتیاز 10- سوئد 31 امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید