قوانین طبقه بندی پاراکواندو چالش بزرگی است/پاراکواندوی ایرانی پوسته پوسته می شود


ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840631

سرمربی تیم ملی پاراکواندو گفت: قوانین جدید رنکینگ پاراکواندو با تغییرات زیادی مواجه است و این یک چالش جدی برای کادر فنی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی سلطانی در خصوص قوانین جدید رتبه بندی گفت: قبل از هر چیز وظیفه خود را دارم از همه کسانی که در رشد و توسعه پاراکواندو ایران سهیم بوده اند تشکر و قدردانی کنم. چتربازی جهان پس از المپیک دستخوش تغییرات زیادی شده است، مخصوصاً در بحث رنکینگ کوروگی در دو کلاس که در ابتدا باعث شد قهرمان پارالمپیک کشورمان آقای عسگر عزیزی رنکینگ نشود و دیگر نتوانیم از حضور او در چتربازی استفاده کنیم. .

وی افزود: قوانین جدید به تعدادی از ورزشکارانی که قبلاً در کلاس دیگری شرکت کرده اند اجازه می دهد به دلیل معلولیت قهرمان شوند. آنها در عمل در رنکینگ جدید راه سختی برای رقابت با رقبای کلاس k44 برای کسب مدال خواهند داشت. یکی از ورزشکاران خوب ما که در رده قبلی خود 3 مدال جهانی کسب کرد و در کلاس قبل جزو طلای بلامنازع بود. او در اولین مسابقه با یک رده بندی جدید شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

سرمربی تیم ملی تکواندو با اشاره به کسب سهمیه مسابقات پاراگوئه در هانگژو به میزبانی شارجه امارات ادامه داد: با توجه به زمان کمی که داشتیم افراد واجد شرایط را برای حضور در مسابقات سهمیه شارجه آماده می کردیم. مقرر شد مهدی دتلی باقی در وزن 58- و سجاد جوانبخت در وزن 70- اعزام شوند. داتلی بیگی با وجود سن کم و تجربه کمتر نسبت به رقبای خود بسیار با انگیزه و با اعتماد به نفس است.

سلطانی گفت: جوانباخت نیز می خواهد شایستگی خود را در وزن جدید ثابت کند و با انگیزه مثال زدنی تنها بر مدال آوری در بازی های پاراآسیایی و پارالمپیک تمرکز می کند. ما از مردم عزیز و شریف ایران به ویژه خانواده بزرگ تکواندو انتظار حمایت داریم و به برکت آنها نیاز دارند.

وی با اشاره به مصدومیت حامد حق شناس کاپیتان پرافتخار تیم ملی پاراکواندو عنوان کرد: او اکنون کار سختی در پیش دارد که البته به لطف حمایت ها و برنامه های خوب فدراسیون تکواندو برای پاراکواندو مانند تشکیل کمیته استعدادیابی، برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در دهه سوم خرداد که چندین سال است برگزار نمی شود اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

سرمربی تیم ملی پاراکواندو در پایان گفت: شناسایی و دعوت از جوانان مستعد و جویای نام هدفی است که دنبال می کنیم زیرا پاراکواندوی ایران پوست اندازی و تربیت نسل جدیدی از جوانان است، بنابراین در آینده ای نزدیک وجود دارد. جای قهرمانان خوب خالی خواهد بود.«چون عزیز و … پر شود. با حضور این جوانان میانگین سنی تیم از حدود 28 یا 29 سال به حدود 22 سال کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید