قیمت بنزین در آمریکا به زیر ۳ دلار در هر گالن کاهش پیدا کرد

قیمت بنزین در حالی کاهش یافت که قیمت جهانی نفت به پایین‌ترین حد خود در پنج ماه گذشته رسید. علیرغم کاهش تولید جدید که اخیراً توسط تولیدکنندگان اوپک پلاس اعلام شد، قیمت نفت به دلیل نگرانی از رشد اقتصادی کاهش یافت.

عرضه جهانی نفت نسبت به ماه های پس از آغاز جنگ در اوکراین کمتر محدود شده است.

قیمت نفت بزرگترین عامل در تعیین قیمت خرده فروشی بنزین است. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت بالای 72 دلار در هر بشکه معامله می شود که از ابتدای سال جاری حدود 10 درصد کاهش داشته است.

پالایشگاه‌های ایالات متحده تولید بنزین را از سال گذشته افزایش داده‌اند و به افزایش ذخایر در ماه‌های اخیر کمک کرده‌اند. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، ذخایر بنزین ایالات متحده تا 24 نوامبر به 218.18 میلیون بشکه رسید که دو درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و بالاترین میزان برای این زمان از سال از سال 2020 است.

اندرو گراس، سخنگوی انجمن خودرو آمریکا، می گوید میانگین ملی قیمت بنزین تا پایان سال 2023، تا نیم درصد در روز کاهش می یابد و می تواند برای اولین بار از اوایل سال 2021 به زیر 3 دلار در هر گالن برسد.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش قیمت بنزین می تواند باعث افزایش اعتماد مصرف کننده شود که برای اولین بار در نوامبر پس از سه ماه کاهش متوالی افزایش یافت.