قیمت ترمز خودرو! | روز جدید

قیمت ترمز خودرو!

روز جدید : وعده های وزارت صمت برای افزایش قیمت خودرو در سال جدید ناکام ماند. علاوه بر این، بی کیفیت بودن خودروها انتقادات زیادی را به دنبال داشته است. مخالفت با طرح واردات خودرو، تصادفات مداوم که جان مردم را می گیرد و کشف برخی دعواها در تولید و توزیع خودرو، دلالان خودرو، دلالان و مافیا را بیش از پیش فعال کرده است و از عوامل تلاطم بازار خودرو می باشد. چندی پیش برخی از افسران پلیس از شرکت های خودروسازی و مافیای خودرو انتقاد و افشاگری کردند.

این در حالی است که قیمت مدل 1401 نسبت به سال گذشته بین 10 تا 40 میلیون تومان افزایش یافته است. دولت نه تنها قرعه کشی خودرو را حذف می کند، بلکه شاهد افزایش قیمت خودروهای بی کیفیت، بی کیفیت و کشنده در بازار خودرو هستیم. برخی کارشناسان معتقدند در حوزه خودرو دو اتفاق باید بیفتد، یکی آزادسازی واردات خودرو برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی و رانندگی صحیح و ایمن مردم و دیگری تعطیلی کارخانه های خودروسازی که خودروهای بی کیفیت تولید می کنند. گفتنی است رئیس جمهور و وزیر صمت چندین بار وعده کاهش قیمت خودرو را داده اند اما آنچه در بازار در عمل مشاهده می شود افزایش قیمت خودرو است نه کاهش. در کمال تعجب قیمت پراید و سمند و پژو و …. نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در این شرایط باید با استفاده از کارشناسان و مدیران با تجربه قبلی در صنعت خودرو، موضوع تولید خودرو و نحوه فروش آن را بررسی کرد و راهکار مناسبی برای آن یافت.

تسنیم: در حال حاضر رصد قیمت گذاری انواع خودرو در بازار نشان می دهد که قیمت خودرو مدل 1401 نسبت به سال گذشته 10 تا 40 میلیون تومان افزایش داشته است. برخی رسانه ها نیز از افزایش تا 40 درصدی برخی خودروهای داخلی خبر دادند. قیمت پراید هم در آستانه 200 میلیون است.

سایت اقتصاد نیوز با اشاره به اینکه فعالان بازار خودرو شاهد تحرکات قیمتی هستند، در حالی حجم معاملات را ضعیف و کند توصیف کرده است. قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار یک پله جلوتر رفته است. به نظر می رسد بازار با الگوی رفتاری دلار سازگار شده و مسیر رو به جلو را انتخاب کرده است.

تسنیم نوشت: رصد قیمت ها در بازار نشان می دهد پژو پارس مدل 1401 با قیمت 297 میلیون تومان به فروش می رسد در حالی که مدل 1400 این خودرو 275 میلیون تومان قیمت دارد.

علاوه بر این، پژو 206 تیپ 2 دیروز 276 میلیون تومان قیمت داشت که مدل 1400 این محصول نیز 265 میلیون تومان قیمت داشت. پژو 207 با دنده 1401 با قیمت 384 میلیون تن به فروش می رسد. اما مدل 1400 این خودرو 370 میلیون تن قیمت دارد.

در محصولات سایپا کوییک آر، 1401 با قیمت 207 میلیون تومان و 1400 با قیمت 197 میلیون تومان به فروش می رسد. همچنین تیبا 2 مدل 1401 با 183 میلیون تومان و پراید 111 با قیمت 187 میلیون تومان معامله می شود. در خصوص خودروهای وارداتی نیز بلاتکلیفی در خصوص آزادسازی واردات خودرو باعث رکود در معاملات و عدم خبری از فروش شده است. بررسی ها نشان می دهد که تغییرات قیمت خودروهای وارداتی نسبت به داخلی ناچیز است و خبری از رونق معاملات این خودروها نیست. سایت خبرآنلاین نیز با انتشار جدول زیر نوشت که افزایش قیمت بازار خودرو روز گذشته شدت گرفت به طوری که در بین خودروهای پراید 111 از 189 میلیون تومان روز یکشنبه دیروز به 191 میلیون تومان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید