شکستن ترمز طلایی/عوارض کسب و کار و حرفه. مشکل جدید در بازار


ساعت: 21:39
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911215

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مازندران:

محمدرضا نصیری با بیان اینکه قیمت طلا و سکه در 40 سال گذشته رکورد خود را شکسته است، اظهار داشت: قیمت طلا و سکه در 40 سال گذشته رکورد خود را شکسته است. وی گفت: قیمت هر گرم طلا در چهار دهه گذشته به یک میلیون و 517 هزار تومان و سکه امامی به 16 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا نصیری در گفتگو با خبرنگار بلاغ; وی در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و دلایل نوسانات اخیر گفت: بازار طلا روزهای پرتنش و پرتلاطمی را سپری می کند.

وی افزود: نوسانات صعودی دلار در هفته ها و ماه های اخیر و رکورد 36 هزار تومانی در روزهای اخیر باعث شده تا شاهد روند صعودی قیمت ها در بازار طلا و سکه باشیم.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مازندران با بیان اینکه قیمت طلا در روزهای اخیر رکورد 40 ساله خود را شکسته است؛ وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر قطعه طلا به 6 میلیون و 560 هزار تومان و هر گرم به یک میلیون و 517 هزار تومان رسیده است که بی سابقه است.

این فعال صنفی در بازار طلا ادامه داد: سکه امامی در بازار امروز 16 میلیون و 500 هزار تومان و سکه طرح قدیم 15 میلیون و 500 هزار تومان است.

نصیری بیان کرد: نیم سکه 9 میلیون تومان و ربع سکه 6 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.

وی اعلام کرد: در شرایط فعلی هم خریدار و هم فروشنده عقب نشینی کرده اند و بازار در رکود است.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران با اشاره به اینکه نیمی از واحدهای تجاری در بازار طلای ساری اشغال شده است، تاکید کرد: روند کنونی در کنار چالش های فراوان کسب و کار و عوارض مالیاتی باعث شده است. فعالان این تجارت با مشکل جدی روبرو هستند که ادامه این روند حتی منجر به تعطیلی برخی از واحدها می شود.

این فعال صنفی در بازار طلا تصریح کرد: در بازار طلا با حجم بالایی از معاملات مواجه هستیم. از آنجایی که این حرفه به گونه‌ای است که وقتی یک گرم طلا حدود دو میلیون تومان می‌شود، حجم معاملات نسبت به بسیاری از انواع آن کاملاً متفاوت و زیاد است. این در حالی است که این رقم معاملات گاهی حتی به زیان ناشی از نوسانات بازار طلا نیز منجر می شود و طبیعی است که در مقاطعی حتی به تسعیر ریال هم منجر نشود.

نصیری اذعان داشت: این گرایش نوسانات به گونه ای است که در مقاطعی بازار طلا همچنان سودآور است و با وجود فروش، در نهایت معامله گر نه تنها برنده نمی شود، بلکه ضرر هم می کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اجاره ماهانه واحدهای تجاری در بازار طلا حداقل 30 میلیون تومان است و اگر هزینه های دیگر از جمله آب، برق، بیمه، کارگری، مالیات و عوارض شهرداری را با هم اضافه کنید، می بینید که چقدر مشکل است. وضعیت است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید