امنیت بازار باعث تحریک کسب و کار می شود/ کمبودی در بازار نداریم، توزیع نادرست نوساناتی ایجاد کرده است


ساعت: 19:56
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834927

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بازار در حال تحول است و به سمت امنیت بازار می رویم. اگر شاهد ثبات قیمت ها و نرخ ارز باشیم و در عین حال ارزش پول کشورمان را حفظ کنیم، قطعا تجارت با ثبات اقتصادی رونق خواهد گرفت.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسول جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی با اشاره به وضعیت بازار کالاها گفت: خوشبختانه اگر شاهد ثبات قیمت ها و نرخ ارز باشیم، بازار به سمت امنیت بازار حرکت می کند و به این ترتیب ارزش ارز کشورمان حفظ می شود. با کمی ثبات اقتصادی. «کسب و کار رونق خواهد گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: شرایط بازار در پایان سال گذشته و ابتدای سال جاری نشان از امنیت اقتصادی دارد. امیدواریم به هر قیمتی شده قیمت ها و نرخ ارز را تثبیت کنیم. کالایی نداشته باشید که فروخته شود.

وی گفت: گاهی در چند سطح عرضه شاهد گرانفروشی در برخی مشاغل هستیم، اما تمام چیزی که گاهی منجر به تقاضای کاذب بازار می شود، سیاست گذاری و زمان بندی نامناسب در توزیع کالاها است. پس از تزریق دو یا سه برابر نیاز این محصول به بازار، کالاها در بازار کمیاب می شوند، باز هم این محصول کمیاب است و شاهد نوسانات شدید قیمت همان محصول خواهیم بود.

جهانگیری تاکید کرد: امروز اصلا کمبود کالاهای اساسی نداریم و حتی بیش از یک سال برای برخی کالاهای اساسی انبار داریم و در عمل کمبودی در بازار نداریم اما به دلیل توزیع نامناسب کالاها. از کلان تا خرد و نبود آمار.«درست است، شاهد نوسانات قیمت در بازار و گاهی کمبود کالا هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید