میوه شابیلدا در بازار است/ کمبودی نداریم

ساعت: 09:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1792946

کارگر گفت: میوه های شب یلدا راه اندازی شده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسدله کارگر در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: شب یلدا در مجموع یک شب است و نیازی به چنین اقداماتی نیست، اما پیش بینی های لازم در بخش خصوصی انجام شده و در روزهای اخیر شاهد افزایش عرضه بوده ایم. اشباع شده

وی گفت: خوشبختانه کمبود میوه و تره بار نداریم. در گذشته، کشاورزان میوه را در جعبه می فروختند که باعث آسیب و ضایعات به محصول می شد، اما در حال حاضر بسته بندی منظم از ضایعات جلوگیری می کند و ضایعات کمتری دارد. از سوی دیگر، مصرف کنندگان با مصرف مواد غذایی تازه و خرید روزانه، مصرف خود را کاهش داده و مصرف خود را مدیریت می کنند که از حذف میوه ها و سبزیجات اضافی جلوگیری می کند. البته تورم نیز در کاهش تقاضا موثر بوده است اما دلیل اصلی کاهش تقاضا به اصلاح الگوی مصرف برمی گردد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار گفت: مردم به این باور رسیده اند که به دلیل خواص و ویتامین های موجود در میوه ها، باید میوه بخورند، حتی اگر قیمت آن بالا باشد؛ افزایش قیمت میوه مانند تورم و گران شدن نیست. قیمت‌هایی که در سایر کالاها دیده‌ایم، اما به هر حال قیمت میوه‌ها خارج از تورم نبوده است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت میوه به دلایلی از جمله افزایش قیمت سبد و جعبه، قیمت حمل و نقل و نیروی کار بوده است، گفت: با توجه به چهارفصل بودن کشور، میوه جایگاه بسیار خوبی در ایران دارد و نداریم. مشکل با میوه؛ یکی از مزایای میوه این است که اگر در مقطعی شاهد افزایش قیمت باشیم، پس از مدتی قیمت آن به سرعت کاهش می یابد. در واقع سرعت آن به میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد.

این کارگر خاطرنشان کرد: میوه های شب چله به ترتیب هندوانه، انار، خرمالو و آزالیا است. البته میوه های دیگری نیز در این شب رایج است، اما این چهار میوه از بارزترین میوه های شب یلدا هستند. امیدواریم با وجود زمان اندک باقی مانده تا شب یلدا، شاهد ریشه کنی کامل ویروس کرونا باشیم و برای جبران این دو سال شاهد دوران خوبی در کنار عزیزان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید