قیمت جهانی نفت امروز 21 ژانویه 1401

قیمت جهانی نفت امروز 21 ژانویه 1401

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 64 سنت معادل 0.80 درصد کاهش به 79 دلار و 46 سنت رسید.

قیمت نفت در پی افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام و سوخت آمریکا و افزایش نگرانی ها در مورد تقاضای جهانی سوخت کاهش یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 64 سنت معادل 0.80 درصد کاهش به 79 دلار و 46 سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 68 سنت یا 0.91 درصد کاهش به 74.44 دلار معامله شد.

داده های موسسه نفت آمریکا نشان داد که ذخایر نفت خام در این کشور در هفته منتهی به 6 ژانویه 14.9 میلیون بشکه افزایش یافته است. ذخایر میعانات گازی نیز ۱.۱ میلیون بشکه افزایش یافت. در همین حال، تحلیلگران انتظار کاهش 2.2 میلیون بشکه ای در ذخایر نفت خام را داشتند.

معامله گران اکنون منتظر داده های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده هستند که قرار است امروز منتشر شود تا آن را با موسسه نفت تطبیق دهد.

بازار نفت به دلیل نگرانی ها مبنی بر اینکه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده می تواند منجر به رکود در اقتصاد و کاهش تقاضا برای سوخت شود، سقوط کرد. بنابراین، تأثیر امیدها به افزایش تقاضای سوخت در چین، دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، پس از کاهش محدودیت‌های کرونا و از سرگیری سفرهای بین‌المللی در این کشور خنثی خواهد شد.

چین سهمیه های جدید واردات نفت را اعلام کرده است که نشان دهنده افزایش واردات برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده است.

در حال حاضر، تمام تمرکز بازار روی داده های تورم ایالات متحده است که در روز پنجشنبه منتشر می شود. اگر نرخ تورم کمتر از حد انتظار باشد، باعث کاهش شاخص دلار می شود. ضعف دلار باعث افزایش تقاضا برای نفت از سوی دارندگان سایر ارزهای جهانی می شود./ تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید