قیمت جهانی نفت امروز 24 ژانویه 1401

قیمت جهانی نفت امروز 24 ژانویه 1401

قیمت هر بشکه نفت برنت در دریای شمال با یک دلار و ۲۵ سنت معادل ۱.۴۹ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت نفت در روز جمعه بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت که بزرگترین افزایش هفتگی از ماه اکتبر را به خود اختصاص داد. دلار به پایین ترین حد در هفت ماه گذشته رسید و انتظار می رود تقاضا در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، افزایش یابد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار و 25 سنت معادل 1.49 درصد افزایش به 85 دلار و 28 سنت رسید و نفت وست تگزاس اینترمدیت با 1 دلار و 47 سنت معادل 1.88 درصد به 79.86 دلار رسید.

قیمت نفت خام برنت در هفته گذشته 8.6 درصد و نفت آمریکا در هفته گذشته 8.4 درصد افزایش یافت.

کاهش ارزش دلار امید به تاخیر در افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را افزایش داد. کاهش ارزش دلار تقاضا برای نفت را افزایش می دهد زیرا خرید آن را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان تر می کند.

افزایش حجم خرید نفت خام از چین و افزایش ترافیک جاده‌ای در این کشور نیز امیدها به بهبود تقاضا در دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از بازگشایی مرزها را افزایش داد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در ماه فوریه برای بررسی شرایط بازار تشکیل جلسه خواهند داد. این نگرانی وجود دارد که این گروه برای افزایش قیمت نفت، تولید خود را کاهش دهد.

در ماه اکتبر، زمانی که قیمت نفت به زیر 90 دلار در هر بشکه رسید، ائتلاف اوپک پلاس تصمیم گرفت تولید خود را 2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید