قیمت جهانی نفت امروز 5 ژانویه 1401 است

قیمت جهانی نفت امروز 5 ژانویه 1401 است

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 39 سنت معادل 0.45 درصد افزایش به 86 دلار و 52 سنت رسید.

امید به بهبود تقاضای نفت در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، پس از خروج از محدودیت های کرونا، قیمت نفت را در روز چهارشنبه افزایش داد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 39 سنت معادل 0.45 درصد افزایش به 86 دلار و 52 سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 27 سنت معادل 0.34 درصد افزایش به 80.40 دلار معامله شد.

افزایش مورد انتظار در ذخایر نفت آمریکا نگرانی های اقتصادی را تشدید کرده است. بر اساس آمار موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 20 ژانویه 3.4 میلیون بشکه افزایش یافته است. این رقم سه برابر 1 میلیون بشکه ای بود که اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند.

اما تحلیلگران بر این باورند که این افزایش موقتی خواهد بود، زیرا اختلال در عرضه ناشی از سرمای هوا در آمریکا که چند هفته پیش رخ داد، تاثیر موقتی بر آمار خواهد داشت. آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا امروز منتشر خواهد شد.

اقتصاددانان بر این باورند که بهبود تقاضای سوخت در چین از بازار در نیمه دوم سال جاری حمایت خواهد کرد. انتظار می رود نفت آمریکا در هفته های آینده بین 75 تا 85 دلار در هر بشکه معامله شود.

با توجه به اینکه ائتلاف اوپک پلاس احتمالاً در نشست بعدی سهمیه تولید خود را حفظ خواهد کرد، عرضه نفت در میان مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید