قیمت جهانی نفت کاهش یافته است

ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784453

قیمت نفت خام برنت دریای شمال امروز با 58 سنت یا 0.7 درصد کاهش به 81.59 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از گمانه زنی ها مبنی بر افزایش عرضه و کاهش تقاضا، قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، نفت خام برنت دریای شمال امروز با 58 سنت یا 0.7 درصد کاهش به 81.59 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام آمریکا امروز با 58 سنت یا 0.7 درصد کاهش به 80.21 دلار رسید.

تقویت ارزش دلار و گمانه زنی ها درباره احتمال آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا به منظور کاهش قیمت ها باعث کاهش قیمت دو شاخص نفتی در سه هفته اخیر شده است.

تحلیلگران نیوزیلندی در یادداشتی نوشتند: کاخ سفید در حال بحث در مورد چگونگی مقابله با افزایش تورم است و برخی از مقامات خواستار آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک یا توقف صادرات نفت آمریکا هستند.

در حالی که قیمت ها به بالاترین سطح در هفت سال گذشته نزدیک شده اند، شرکت های انرژی ایالات متحده در این هفته تعداد حفاری های نفت و گاز خود را برای سومین هفته متوالی افزایش دادند.

تعداد دکل های حفاری که نشانه اولیه تولید انرژی در هفته ها و ماه های آینده است، در هفته منتهی به 12 نوامبر با 6 واحد افزایش به 556 دستگاه رسید که بالاترین رقم از آوریل 2020 بود.

در همین حال، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هفته گذشته پیش بینی خود از تقاضای جهانی نفت در سه ماهه آخر سال را نسبت به ماه گذشته 330 هزار بشکه کاهش داد. گفته می شود که قیمت های بالای انرژی باعث کند شدن روند بهبود اقتصادی پس از بحران کرونا شده است.

روسنفت، دومین شرکت بزرگ نفتی جهان، روز جمعه هشدار داد که با پیشی گرفتن تقاضا از عرضه، قیمت نفت بیشتر افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید