قیمت خرید تضمینی گندم و کلزا در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد.


ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821571

در جلسه شورای کشاورزی کهگیلویه اعلام شد که برداشت محصول به دلیل خشکسالی و کم بارشی آغاز می شود تا رئیس جهاد کشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم و کلزا در کهگیلویه و بویراحمد را اعلام کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، جلسه شورای کشاورزی شهرستان کهگیلویه در خصوص برداشت گندم، جو، کلزا و شتر با حضور مدیرکل تعاون روستایی، معاون غله استانداری برگزار شد. بهسازی استاندار و سرپرست جهاد کشاورزی کهگیلویه. گندم، جو، کلزا و کاملیا.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: این محصولات از کشاورزان است.

ابوالحسن صداقت کیش با اشاره به اینکه این مرکز دارای 11 مرکز خرید تضمینی محصولات کشاورزی تعاونی های روستایی اعم از تعاونی های املاک، زراعی یا روستایی و بخش خصوصی در استان است، افزود: با بیش از 100 نیروی انسانی و فاکتورهای مختلف تشخیصی کیفیت نمونه‌برداری شاهد، نگهبان و سایر عوامل دخیل در بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی آمادگی دریافت گندم را نسبت به نیاز کشاورزان و تولید کلزا دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 33 هزار تن گندم و 2 هزار و 200 تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است، افزود: امسال این محصول در 11 مرکز شامل 2 مرکز کلزا و 9 مرکز برداشت و خرید در استان خریداری شده است. در استان 2 سیلو شهید راستگوی یاسوج و سیلوهای تولیدکنندگان گندم بلوط گچساران منتقل و کلزا برای ذخیره سازی به پالایشگاه گچساران منتقل شد.

استاندار کهگیلویه نیز گفت: مرکز بازرگانی گندم دولتی با محوریت تعاون روستایی و اداره غله آماده تحویل محصولات کشاورزی به دهدشت است.

عبدالعزیز موسوی اصل با بیان اینکه امسال 44 هزار هکتار از مزارع کهگیلویه زیر کشت گندم و جو رفته است گفت: 662 هکتار دانه های روغنی کشت شده است.

رئیس شورای برداشت محصول کهگیلویه با بیان اینکه دو مرکز خرید گندم از کشاورزان در این شهرستان آماده شده است، گفت: خرید گندم با نظارت دقیق ادارات و دستگاه های ذیربط و استان کهگیلویه انجام می شود بنابراین حق کشاورزان نیست. کم شده.

معاون بهبود نباتات سازمان جهاد کشاورزی این استان نیز گفت: فصل برداشت پاییزه محصولات کهگیلویه و بویراحمد از اواسط اردیبهشت ماه با کلزا در مناطق گرمسیری آغاز و تا اواسط مردادماه با برداشت گندم در سال به پایان می رسد. مناطق سردسیر

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به اینکه برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان کهگیلویه از 15 اردیبهشت ماه آغاز می شود، گفت: چهار محصول عمده گندم و جو در سطح 44 هزار هکتار و دانه های روغنی از جمله کلزا و شتر در سطح 62 هکتار کشت شده است. .است.

حکمت اله نریمانی قیمت خرید تضمینی گندم را 11 هزار و 500 تن در هر کیلوگرم عنوان کرد و گفت: کشاورزان هر کیلوگرم کلزا را 22 هزار تن و کلزا را 10 گرم بیشتر از کلزا خریداری کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید