خرید تضمینی گندم و کلزا از اواخر خرداد آغاز می شود

شهرام رحمانی در این نشست با اعلام اینکه خرید تضمینی گندم و کلزا از اواخر خردادماه از شبکه تعاون روستایی استان آغاز می شود، گفت: خرید تضمینی محصولات استراتژیک یکی از رویکردهای حمایتی دولت برای خودکفایی است.

این مسئول گفت: تشویق کشاورزان به ارائه محصولات خود در مراکز خرید؛ در طول سال تجهیزات کشاورزی، امکانات و مواد اولیه از جمله کود و سموم کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: شناسایی و آماده سازی مراکز خرید و انبارهای بسته و روباز قبل از خرید و ذخیره سازی گندم ضروری است.

رحمانی با بیان اینکه قبل از شروع خرید تضمینی تیمی از تعاون روستایی از تمامی مراکز خرید تضمینی گندم و کلزا بازدید می کنند، افزود: تمامی مراکز خرید باید دارای ترازو، دستگاه قطره، کامپیوتر و چاپگر، تجهیزات تخلیه و بارگیری و نگهداری باشند. و تجهیزات تجهیزات آزمایشگاهی.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام خرید گندم و کلزا، استقرار نمایندگی تشخیصی تمام وقت، حسابدار مسئول کنترل کیفی و تحویل گندم و کلزا در کلیه مراکز خرید الزامی است.

عباسی معاون تعاون روستایی استان نیز در این نشست بر تهیه و ارائه تمهیدات لازم اعم از سخت افزاری و نرم افزاری برای صدور ترازو، قبض انبار، حواله و … تاکید کرد و افزود: ضدعفونی و سمپاشی انبارها. مراکز خرید شخصی برای اینکه محصولات در زمان نگهداری دچار آفات نشوند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اتحادیه ها و تعاونی های روستایی باید در قرارداد معامله قرار گیرند، افزود: قرارداد و بیمه نامه کمیسیون خرید باید در هر شهرستان تشکیل شود و حضور ناظر در هر مرکز خرید الزامی است.

حجت الاسلام والمسلمین عاقل مسئول نمایندگی ولی فقیه در این دیدار گفت: اهمیت پرداخت زکات از نظر شرعی در قرآن و روایات متعدد ذکر شده و یک عبادت اقتصادی محسوب می شود.

این مسئول گفت: کشاورزانی که محصول گندم آنها به 850 کیلو می رسد، موظف به پرداخت زکات آن در جامعه هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید