قیمت دارو در طرح دروار افزایش نمی یابد


ساعت: 17:44
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885196

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از عدم افزایش قیمت دارو در طرح داروور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص پرداخت از جیب مردم در گروه های مختلف دارویی پس از اجرای طرح دروار گفت: داروهایی که در حال حاضر بیمه هستند پرداخت می شود.» از جیب مردم برای این دسته از داروها تغییری ایجاد نمی شود و در برخی اقلام کاهش می یابد.

دکتر رحمت الا افشار افزود: برای داروهایی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیستند، برای 366 دارو از این تعداد پوشش بیمه ای در نظر گرفته شده است به گونه ای که مبلغ پرداختی بیماران برای خرید این داروها پس از اجرای طرح نیز به همان اندازه است. قبل از اجرای آن

وی بیان کرد: در صورت نیاز شرکت های بیمه آمادگی دارند اقلام بیشتری را به این لیست اضافه کنند.

وی در خصوص داروهای بدون نسخه (OTC) نیز گفت: این داروها افزایش قیمتی ندارند. با توجه به اینکه تعداد زیادی از هموطنان به صورت روزانه از این داروها استفاده می کنند. با دستور رئیس جمهور محترم 120 عدد از این داروها که بیشتر مصرف می شود بیمه شده است. بنابراین پرداخت از جیب مردم برای این داروها در صورت پوشش بیمه ای کاهش می یابد.

افشار تصریح کرد: داروهای گیاهی و مکمل های غذایی افزایش قیمتی نخواهند داشت. مطابق با سیاست های دولت حمایت از بیماران، قیمت این محصولات بازنگری و قیمت ها تا حد امکان تعدیل می شود.



انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید