قیمت دلار منجمد شد/ نرخ دلار تا پایان سال چقدر خواهد بود؟

قیمت دلار منجمد شد/ نرخ دلار تا پایان سال چقدر خواهد بود؟

قیمت دلار امروز 7 خرداد ماه همانند دیروز بود و تنها با اندکی نوسان به 49300 تا 400 تومان رسید. به نظر می رسد قیمت دلار همچنان در انتظار اتفاقات مهم سیاسی است و فعلا در کانال 49 هزار تومان یخ زده است.

قیمت دلار مدتی است بین 48 تا 49 هزار تومان در نوسان است و نه توانایی بالا رفتن از این محدوده را دارد و نه توانایی پایین آمدن و رسیدن به کانال 47 هزار تومان را دارد.

آنچه دلار را در این محدوده نگه می دارد، امید به احیای برجام و اخبار روزانه است که این توافق را نزدیک و دور از دسترس یا دور و دور از دسترس توصیف می کند. اما به نظر می رسد بازار نیز در میانه ترس و امید برجام گرفتار شده است و بنابراین در حال حاضر در همان محدوده منتظر نتیجه نهایی است.

قیمت دلار امروز 28 خرداد 1402

شرایط بازار ارز مانند قیمت دلار یخ زده است. میزان خرید و فروش در این مقطع کاهش یافته و بازار در انتظار خروج از برزخ خبری سیاسی و افزایش یا کاهش قیمت دلار است. بنابراین بازار در حال حاضر منتظر است و روند مشخصی وجود ندارد.

البته پیش از این کارشناسان اقتصادی گفته بودند که قیمت دلار در مرحله استراحت است. اما آنچه در شرایط کنونی بازار دیده می شود، استراحت نیست، بلکه حالت انتظار است.

پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال

محمد نطقی، تحلیلگر اقتصادی در روزنامه دنیای اختاز می نویسد: با توجه به اینکه تحریم های هسته ای مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت ارز است، تا زمانی که تکلیف این توافق مشخص نشود، بازار ارز کشور جهت گیری خاصی نخواهد داشت. و در مرحله کما خواهد ماند. در این مدت سیاست گذار نیز می تواند با توجه به محدودیت تقاضا برای ارز، ثباتی در بازار ایجاد کرده و قیمت دلار را در محدوده 50 هزار تومان حفظ کند. هرگونه افزایش قیمت ارز و رسیدن به سقف قبلی در صورت عدم توافق هسته ای و در نیمه دوم سال امکان پذیر است.

به عبارت دیگر، به گفته این کارشناس، در نیمه اول سال احتمال تغییر قیمت بزرگ در حوزه ارز وجود ندارد، به ویژه در حال حاضر که بحث مذاکرات هسته ای داغ شده و باعث شده است. بازار در کما

اما در نیمه دوم سال قیمت دلار شروع به حرکت می کند زیرا کسری بودجه دولت در نیمه دوم سال خارجی می شود و بر نرخ ارز تاثیر می گذارد.

این کارشناس پیش بینی کرد «در صورت توافق هسته ای، بازگشت قیمت ارز به محدوده 40 تا 45 هزار تومان و تثبیت آن برای حداقل یک سال دور از انتظار نیست».

دیدگاهتان را بنویسید