قیمت نفت از مرز 120 دلار عبور کرد


ساعت: 11:21
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817785

قیمت نفت با 1 درصد افزایش به بیش از 120 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هر بشکه نفت خام برنت 1.4 درصد به 1.62 دلار معامله شد و به 120.65 دلار در هر بشکه بسته شد. وست تگزاس اینترمدیت با 1.56 دلار یا 1.4 درصد بسته شدن به 113.90 دلار در هر بشکه بسته شد. هر دو شاخص در ابتدای معاملات سه دلار کاهش یافتند.

برنت و وست تگزاس اینترمدیت اولین رشد هفتگی سه هفته ای خود را به ثبت رساندند که قیمت نفت برنت بیش از 11.5 درصد و وست تگزاس اینترمدیت 8.8 درصد افزایش یافت.

مرکز توزیع سوخت آرامکو در جده روز جمعه مورد حمله یک نیروگاه سعودی قرار گرفت، اما آتش سوزی در دو مخزن این تاسیسات مهار شد. عربستان سعودی اعلام کرده است که پس از حملات نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی خود، مسئولیت کمبود نفت در بازارهای جهانی را بر عهده نخواهد گرفت.

با کاهش ذخایر جهانی نفت به پایین ترین سطح خود از سال 2014، تحلیلگران می گویند که بازار همچنان در برابر هرگونه شوک عرضه آسیب پذیر است.

یک منبع آگاه گفت: دولت بایدن دور جدید تولید نفت از ذخایر استراتژیک را بررسی می کند که در صورت اجرایی شدن، 30 میلیون بشکه نفت وارد بازار خواهد شد.

به گزارش رویترز، Bakerhouse Energy Services اعلام کرد که تعداد سکوهای نفتی در ایالات متحده در هفته گذشته با هفت سکو افزایش به 531 رسید که بالاترین میزان از آوریل 2020 است.

دولت ایالات متحده از تولیدکنندگان محلی خواسته است که تولید خود را در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین افزایش دهند. اگرچه تعداد دکل های حفاری برای نوزدهمین ماه متوالی در حال افزایش است، اما این افزایش اندک و آهسته است، زیرا بسیاری از شرکت ها به جای افزایش تولید، بر افزایش سودآوری سرمایه گذاران تمرکز می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید