قیمت نفت از 117 دلار عبور کرد

قیمت نفت از 117 دلار عبور کرد

روز جدید : درگیری بین اوکراین و روسیه منجر به افزایش لحظه ای قیمت نفت شده است. قیمت نفت برنت امروز بیش از 4 دلار در هر بشکه افزایش یافت و به 117.8 دلار در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت 3.86 دلار در مقایسه با 114.46 دلار در هر بشکه معامله شد. قیمت سایر فرآورده های نفتی از گازوئیل و بنزین گرفته تا نفت کوره متغیر بود.

اختلافات بین اوکراین و روسیه منجر به افزایش قیمت نفت شده است که در زمان نگارش این مقاله به بیش از 117 دلار در هر بشکه رسید.

امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی به دلیل رویدادهای اوکراین و روسیه افزایش یافت، زیرا سرمایه گذاران از ترس کاهش عرضه در روزهای آینده خرید خود را افزایش دادند. از سوی دیگر شوک تورمی که علائم آن نمایان شد، تمایل به خرید نفت و سایر کالاهای اساسی و همچنین سهام در بازارهای سهام را تشدید کرد.

قیمت نفت برنت امروز بیش از 4 دلار در هر بشکه افزایش یافت و به 117.8 دلار در هر بشکه رسید.

هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت 3.86 دلار در مقایسه با 114.46 دلار در هر بشکه معامله شد.

قیمت سایر فرآورده های نفتی از گازوئیل و بنزین گرفته تا نفت کوره متغیر بود.

اختلاف اوکراین و روسیه از تورم جهانی خبر داد و سرمایه گذاران خرید خود را نه تنها از طلای سیاه، بلکه در بازارهای جهانی نیز افزایش دادند که منجر به افزایش قیمت ها شد.

شان اولیور، مدیر سرمایه گذاری استراتژیک AMP گفت: روسیه حدود 30 درصد گاز و نفت اروپا را تامین می کند که حدود 11 درصد کل تولید نفت جهان است.

وی گفت: پیش بینی خود را برای قیمت کالاهای اساسی اصلاح کرده ایم و پیش بینی می کنیم با توجه به اتفاقات اوکراین و روسیه قیمت ها حدود 10 تا 20 درصد افزایش یابد.

شرکت های نفتی تخمین می زنند که پس از تحریم های گسترده علیه روسیه، عرضه نفت این تولیدکننده بزرگ در بازارهای جهانی کاهش خواهد یافت.

از سوی دیگر، سیگنال تولید شده توسط شوک تورمی در بازار، فدرال رزرو آمریکا را مجبور کرد تا احتمالاً نرخ بهره را در آن کشور افزایش دهد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا دیروز اعلام کرد که احتمال دارد نرخ بهره را 25 درصد افزایش دهد و در صورت افزایش تورم، تورم افزایش بیشتری خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید