قیمت گوشت مرغ در استان یزد کمتر از قیمت مصوب کشور است


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910829

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

جعفری مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: بازار مرغ و تخم مرغ در استان کاملاً با ثبات است و حتی قیمت ها در حال کاهش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه در حال حاضر بازار مرغ و تخم مرغ در استان باثبات است، اظهار داشت: در شرایطی که قیمت مصوب مرغ در کل کشور 63 هزار و 800 تومان است اما در استان یزد قیمت مصوب است. در حال حاضر 61 هزار تومان موجود.

وی ادامه داد: حدود 10 تا 20 روز پیش مشکلاتی برای تامین مرغ در سراسر کشور وجود داشت و این مشکل در استان یزد نیز وجود داشت و حتی قیمت مرغ به حدود 70 هزار تومان رسید اما با رفع مشکل. و دفعات توزیع، قیمت مرغ شروع به کاهش کرد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: از حدود 40 روز پیش تاکنون نزدیک به 800 تن مرغ منجمد در استان توزیع شد و علاوه بر آن با توجه به فراوانی تولید، قیمت در استان های همجوار نیز افزایش یافت. با کاهش مواجه شد که منجر به کاهش قیمت گوشت مرغ در استان شد

جعفری درباره قیمت تخم مرغ نیز گفت: آخرین قیمت مصوب برای هر کیلوگرم تخم مرغ در استان 39 هزار و 800 تومان است اما با توجه به افزایش هزینه های تولید در حال حاضر تا سقف 42 هزار تومان عرضه می شود.

وی با تاکید بر اینکه نیاز استان به تخم مرغ بین 40 تا 50 تن در روز است، گفت: تولید تخم مرغ در استان بین 70 تا 80 تن در روز است که فراتر از نیاز استان است، با این حال مسئولان مربوطه در استان هستند. به طور مستمر در حال حاضر کنترل گلوگاه ها در تولید تخم مرغ و سایر محصولات مورد نیاز استان است و طبق هماهنگی های انجام شده در صورت وجود حتی احتمال کمبود در بازار، تخم مرغ استان به سرعت عرضه می شود. از استان های دیگر است و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید