مرغداران نگران فروش مرغ خود در بازار نباشند/ قیمت مرغ در بازار سیستان و بلوچستان به کمتر از قیمت مصوب رسیده است.


ساعت: 10:39
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915726

مرغداران سیستان و بلوچستان نگران تولید مازاد مرغ خود نباشند چرا که با پیگیری های جهاد کشاورزی، ستاد تنظیم بازار و اتحادیه مرغداران، مرغ مازاد مرغداران خریداری شده و این تولیدکنندگان خریداری نکرده اند. باید نگران آن بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در میزگرد بعدازظهرمان با مدیران توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، بازرسی محصولات کشاورزی و مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان در روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در خصوص خرید مرغ آماده فروش مرغداران در سطح استان.

در این میزگرد اعضای حاضر تعهد کردند که با همکاری و اقدام و کمک به جوجه های زنده تولیدی مرغداران با هماهنگی ستاد تنظیم بازار و اتحادیه مرغداران نسبت به جمع آوری و بازخرید جوجه های تولیدی آنها اقدام کنند تا مرغداران شما را به شما معرفی کنند. لازم نیست نگران آن باشید

به زودی تمام جوجه های تولید شده جمع آوری خواهد شد

محمدمهدی اکبری، مدیر توسعه کسب و کار سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بخشی از گوشت مرغ مورد نیاز استان از تولیدات داخلی و بخشی دیگر از سایر استان ها تامین می شود.

وی ادامه داد: این جوجه های سایر استان ها در اولین گام ذبح شده و در صورت لزوم زنده به سیستان و بلوچستان منتقل می شوند و خودکفایی گوشت مرغ مورد نیاز مردم، روز به روز شاهد پیوستن واحدهای تولیدی به روند تولید هستیم. و این منجر به افزایش اعتماد به نفس ماهانه می شود، امیدواریم تا پایان سال بتوانیم ضریب این پروژه را به صد درصد برسانیم. .

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای تولیدی استان که همزمان جوجه ریزی را آغاز کرده اند، جوجه های آنها تخم گذاری شده و باید در بازار، یک قسمت به کشتارگاه و قسمت دیگر به صورت زنده در مزارع شناسایی شده به فروش برسد. با رعایت بهداشت باید ارائه شود.


24e64e17 39b3 4beb 911e 69bc1af01ed4 خبر خاکستری

وی افزود: اخیراً با توجه به اینکه گوشت مرغ در سطح استان تولید، جمع آوری و تحویل می شود، واردکنندگان مرغ زنده از سایر استان ها با سیاستی که سازمان جهاد کشاورزی، اتحادیه مرغداران و اقتصاد انجام داده اند. قائم مقام. به استاندار هم به این نتیجه رسیدند که تا زمانی که مرغ مورد نیاز سیستان و بلوچستان را تامین نکنیم، مرغ را از خارج از استان وارد نکنیم و حداقل نیازها وارد شود. به نوعی ساماندهی و مدیریت مرغ زنده در دستور کار قرار گرفته است.

شاهد کاهش چشمگیر قیمت مرغ خواهیم بود

اکبری همچنین گفت: نتیجه ماجرای فوق این بود که طی چند روز گذشته مرغداران مرغ خود را در بازار استان عرضه کردند و تقاضا برای مرغ کنترل شد به طوری که مرغ کشتار شده در زاهدان 2 هزار تومان کمتر از میزان مصوب به فروش رسید. قیمت .یعنی قیمت مصوب مرغ ذبح شده روزانه 63 هزار تومان است اما در استان به 61 هزار و 675 تومان برای مصرف کننده رسیده است.

به گفته وی؛ در روزهای آینده شاهد کاهش قیمت مرغ در این منطقه وسیع خواهیم بود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: از آنجایی که در سایر استان ها انباشت مرغ زنده وجود دارد، تولیدکنندگان مرغ باید مرغ خود را بر اساس کشش بازار و کشتارگاه ها برای بازار فروش ایجاد شده عرضه کنند. در سایر استان ها باید ظرف 72 ساعت مرغ را بفروشند در غیر این صورت مرغ دچار مشکل بهداشتی می شود و هم اکنون حاضریم طبق برنامه تمام جوجه ها را برای مرغداران مناطق مختلف استان بفرستیم، یعنی تعدادی به کشتارگاه و تعدادی به کشتارگاه. فروش زنده را در چرخه روشن کنید.

وی افزود: مرغدارانی که جوجه های آنها آماده عرضه به بازار است می توانند اطلاعات تولید خود را از طریق تعاونی های مرغداران ما در شهرستان های مربوطه و مدیریت جهاد کشاورزی شهری اعلام کنند و این هماهنگی را با اتحادیه مرغداران استان داشته باشند. اولویت در برنامه جمع آوری جوجه


75bda03a 6180 4c55 bfe7 15b44e0740ee خبر خاکستری

این مسئول تاکید کرد: امکان جمع آوری یک واحد ۴۰ روزه یا ۴۵ روزه وجود دارد که در این برنامه اولویت با واحدهای مرغداری زابل است.



وارد كردن؛ بز در صورت کمبود جوجه

اکبری خاطرنشان کرد: طبق توافق صورت گرفته توسط اتحادیه، کامیون های حمل مرغ با ارائه نامه در سطح شهر ساماندهی و بارگیری می شوند و مرغ در بازار به فروش می رسد.

وی گفت: واردات برگ برنده و ریلی برای تامین نیاز مرغ استان در زمانی است که با کمبود مواجه هستیم.

به گفته مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان؛ کل بدنه تولیدی دارای تعدادی تعاونی تابعه است و گزارش های تولید، انباشت، کاهش و جوجه ریزی از طریق تعاونی ها مدیریت می شود.



گام به گام به سوی خودکفایی


منصور عادل مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه تصمیم فوق برای ساماندهی بازار مرغ به عنوان اقدامی مهم گفت: در این راستا اجرای طرح تقویت بازرسی از … محصولات بخش کشاورزی به ویژه برای تقویت کنترل و نظارت بر بازار در استان سفارش داده شد.

میتبی محرابی، مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: با رفع ممنوعیت راه اندازی مرغداری های جدید پس از 10 سال، از ابتدای دولت سیزدهم، حرکت جهادی ایجاد شد. برای احداث واحدهای مرغداری جدید در استان افزود: برای رسیدن به خودکفایی مرغ در سیستان و بلوچستان برای 575 واحد مرغداری مجوز صادر شده است که 335 واحد با پیشرفت فیزیکی 20 تا 95 درصد در حال ساخت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید