اتحادیه مرغداران: فروش مرغ زنده زیر 45 هزار تن به ازای هر کیلوگرم ضرر هنگفت برای تولیدکننده است/ تحویل مرغ نیم ارز تا دو هفته دیگر

اتحادیه مرغداران: فروش مرغ زنده زیر 45 هزار تن به ازای هر کیلوگرم ضرر هنگفت برای تولیدکننده است/ تحویل مرغ نیم ارز تا دو هفته دیگر

روز جدید : دولت باید قیمت مرغ زنده را واقعی کند چرا که بر اساس تحلیل ها قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 49 هزار تن است و با این رقم موافقت شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری پرورش دهندگان طیور گوشتی ایران با بیان اینکه قیمت تمام شده یک مرغ زنده با نرخ نیمه ارز 45 هزار تن در هر کیلوگرم است، گفت: با زیان هنگفتی از سوی تولیدکنندگان مواجه خواهیم شد.
کانال عصر ایران در تلگرام

به گزارش ایرنا، حبیب اسداله نژاد درباره وضعیت تولید مرغ زنده و بازار این محصول افزود: هفته ارزی خواهد بود. نیمایی باید حساب شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: در حال حاضر متوسط ​​قیمت مرغ زنده در بازار حدود 30 هزار تن است که تولیدکنندگان ما حداقل 15 هزار تن به ازای هر کیلوگرم مرغ ضرر می کنند در حالی که قیمت واقعی مرغ زنده است. بدون استثنا تولید کنندگان 45000 تن و با اندکی سود 49000 تن می باشند.

وی افزود: با توجه به قیمت های سفارشی و مصوب برای مصرف کنندگان، شاهد هستیم که با وجود کاهش قیمت مرغ زنده، قیمت مرغ گرم در بازار کاهش نخواهد یافت. قیمت مرغ زنده در هفته گذشته 28 هزار تن در هر کیلوگرم بود اما قیمت مرغ گرم در بازار بین 45 تا 50 هزار تن بود.

اسداله نژاد گفت: این موضوع زیان حدود 1.5 میلیارد تنی تولید به ازای هر واحد 40 هزار نفری است که بیش از مدت تسهیلاتی است که امروز دولت در نظر دارد به تولیدکنندگان بدهد. یعنی زیان تولید بیشتر از ارزش تسهیلات است و این تسهیلات به بدهی معوقه مرغداران به بانک ها تبدیل می شود و عملا کمکی به مرغداران نخواهد کرد.

این کارمند اتحادیه خاطرنشان کرد: مرغ زنده از تولیدکنندگان ارزان خریداری می شود و گوشت مرغ با قیمت های نامتناسب در بازار عرضه می شود، نظارتی بر بازار وجود ندارد. زیرا قیمت مرغ گرم در بازار باید تابعی از قیمت مرغ زنده باشد که عموما اینطور نیست.

وی افزود: در حال حاضر عرضه و تقاضای گوشت مرغ گرم در بازار کمتر از میزان مصوب است اما هنوز هنجار دقیقی که برای مرغ زنده تایید شده از سوی دولت مشخص نشده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری طیور گوشتی افزود: در شرایط فعلی بازار مرغ مشمول قیمت مرغ زنده نمی شود چرا که دولت سامانه یارانه ای را برای عمده فروشان و مصرف کنندگان اعلام کرده است اما قیمت مصوب مرغ زنده را اعلام کرده است. مرغ برای تولیدکنندگان هنوز مشخص نشده است.

اسداله نژاد گفت: با توجه به اصلاح نظام یارانه ای به نظر می رسد دولت برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نیاز به واقعی سازی قیمت مرغ زنده داشته باشد چرا که طبق آنچه در کمپ امنیت غذایی مطرح شد قیمت 49 هزار تن است. به ازای هر کیلوگرم مرغ «احتمالاً با این رقم موافقت شده است.

وی افزود: انتظار ما این است که دولت از محل اصلاح نظام یارانه ای که مجلس 9 میلیارد ریال (معادل ریال) دولت در اختیار دولت قرار داده است، از این صنعت حمایت کند. می تواند این مکان یا چیزی را فراهم کند «تولید یا پولی به تجار بدهد تا 40 تا 50 درصد مواد اولیه را با قیمت قدیم تامین کنند و از تلف شدن طیور جلوگیری کنند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری طیور گوشتی اضافه کرد: مرغدارانی که از 21 اردیبهشت ماه اقدام به جوجه ریزی کرده اند، علیرغم قیمت پایین مرغ زنده، متحمل ضرر و زیان خواهند شد که باید برای آن چاره اندیشی شود.

اسدالله نژاد گفت: برخی از تولیدکنندگانی که قبل از اصلاح نظام یارانه پرورش جوجه داشتند و اکنون جوجه هایشان آماده عرضه به بازار است، اگرچه شرایط دریافت مواد اولیه با ارز ترجیحی را داشتند اما هنوز دریافت نکرده اند. سهم آنها؛ علاوه بر این، برخی از تولیدکنندگان مواد اولیه خود با بهمن و اسفند 1400 همراه هستند که هنوز ورودی خود را دریافت نکرده اند.

وی با بیان اینکه برخی تولیدکنندگان بیش از دو ماه است که در حال خرید و پرداخت مواد اولیه در بازار هستند اما کالای خریداری شده ارسال نشده است، گفت: توجیه تجار برای ارسال نکردن مواد اولیه، عدم توزیع ارز است.

این مقام صنفی از دولت خواست در صورت نیاز برای حمایت از صنعت طیور کشور و ادامه حیات تولیدی پس از اصلاح نظام یارانه ای، توزیع مواد اولیه را با مدیریت جهادی ساماندهی کند.

مدیرکل پرورش مرغ گوشتی کشور گفت: با وجود مازاد تولید در برخی استان‌ها و از دست دادن تولیدکنندگان، اکنون گوشت مرغ به صورت محدود به کشورهای هدف صادر می‌شود و روند افزایش صادرات نیز می‌تواند به بخش تولیدی کمک کند. اتحاد. اتصال.

دیدگاهتان را بنویسید