شانه تخم مرغ 76 هزار تنی / اتحادیه مرغداران: برنامه ای برای صادرات نداریم

شانه تخم مرغ 76 هزار تنی / اتحادیه مرغداران: برنامه ای برای صادرات نداریم

روز جدید محمد مرادی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی پرورش دهندگان طیور گفت: روزانه بیش از 3200 تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که نسبت به مصرف در نیمه اول سال (با گرم شدن هوا) بیشتر است. ما 250 تن تخم مرغ مازاد داریم.

محمد مرادی با اشاره به بازاریابی تخم مرغ گفت: تلاش اولیه برای شناسایی تخم مرغ پس از عملیات اقتصادی دولت انجام شد. بنابراین برای ادامه تولید و حفظ سرانه مصرف پروتئین، یک کیلوگرم و 900 گرم شانه تخم مرغ 76 هزار تن و قیمت یک کیلوگرم تخم مرغ 39 هزار و 800 تن برای مصرف کنندگان برای عبور از این مرحله انتقالی است. .

به گفته وی؛ روزانه بالغ بر 3200 تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که نسبت به حجم مصرف در نیمه اول سال (در هوای گرم تر) بیشتر است و در حال حاضر روزانه بیش از 250 تن تخم مرغ مازاد داریم.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی پرورش دهندگان طیور با اشاره به صدور مجوز صادرات تخم مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از آنجایی که مجوز صادرات تخم مرغ با هدف ارزی ترجیحی همزمان شد، تولیدکنندگان برنامه ای برای صادرات تخم مرغ ندارند، بنابراین داخلی بازار متشنج نمی شود و به ثبات نسبی می رسد.»

مرادی با بیان اینکه میادین میوه و تره بار می خواهند تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب دولت بفروشند، افزود: نرخ مصرف کننده تعیین شده است بنابراین مهم نیست محصول از چه منبعی تهیه می شود. عرضه کالاهای اساسی زیر قیمت مصوب در سازمان صحرایی مرسوم است اما در شرایط فعلی که همه تولیدکنندگان موظف به رعایت نرخ مصوب دولت هستند، تخم مرغ زیر قیمت بازار قابل عرضه نیست.

این فعال اقتصادی ادامه داد: سازمان میادین هنجار عرضه تخم مرغ مصرف کننده را 67 هزار تن در هر شانه تعیین کرده است. با توجه به اینکه در هفته اول اجرای این طرح هستیم و شوک اولیه وارد بازار شده و تقاضا افزایش یافته است، این کار نباید به گونه ای انجام شود که این ذهنیت در مردم ایجاد شود که بازار کم است و عرضه تخم مرغ در بازار است. کشور کاهش یافته است.

وی اصلاح نظام یارانه ای را از 21 اردیبهشت ماه بسیار مهم دانست و افزود: تولیدکنندگان در ماه های اخیر از دولت ذرت و سویا طلبکار بوده اند. برخی از این درخواست‌ها دریافت شده و مابقی در ماه‌های آینده ارائه می‌شود؛ «رایزنی‌ها برای ادامه حمایت از تولید در ماه‌های آینده و تامین مواد اولیه با قیمت مناسب در اختیار تولیدکنندگان است.

شاید در پاسخ به این سوال که در صورت ادامه کمک دولت به تولیدکنندگان نباید شاهد افزایش درصدی در محصول نهایی باشیم؟ وی گفت: از ابتدای هفته به ازای هر کیلوگرم ذرت 12 هزار حجم و کنجاله سویا 17 هزار حجم باید وارد سامانه بازار شود که تولیدکنندگان از دولت تقاضای تخم مرغی را دارند که در هفته های گذشته تولید کرده اند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی پرورش دهندگان طیور در پایان گفت: برنامه ها باید به سمتی پیش برود که مصرف سرانه کاهش پیدا نکند به ویژه در دو ماهه اول طرح که یارانه ها به صورت نقدی پرداخت می شود. این یارانه به دهک‌ها تعلق می‌گیرد که این یارانه می‌تواند در بخش‌هایی غیر از مرغ و تخم‌مرغ هزینه شود و تقاضای تولیدکنندگان برای تخم‌مرغ را برانگیزد، بنابراین امیدواریم با اقدامات وزارت جهاد کشاورزی، تولید به نتیجه نرسد. در دست تولید کنندگان ..

دیدگاهتان را بنویسید