صبر کنید 80 هزار تن به ازای هر کیلوگرم مرغ

صبر کنید 80 هزار تن به ازای هر کیلوگرم مرغ

روز جدید: چندی پیش اعلام شد که عرضه مرغ منجمد در تمامی استان ها به منظور کمک به مرغداران و جلوگیری از تلفات آنها متوقف شده است. از سوی دیگر به دلیل خشکسالی و جنگ روسیه و اوکراین، تامین مرغداری ها خوب نیست. مرغداران نیز نسبت به هنجار مصوب مرغ معترض هستند و خواستار افزایش قیمت شده اند.مهدی یوسفانی رئیس اتحادیه پرندگان و ماهیان درباره وضعیت فعلی بازار مرغ می گوید: اتفاق می افتد.

یوسف هانی درباره قیمت مرغ در بازار گفت: امسال افزایش قیمت نداشته ایم. جوجه با قیمت مصوب 29000 تن به صورت عمده و خرده 31000 تن موجود است که 31000 تن است که مرغ را به مردم نفروشید.

گران فروخته می شود تا ضرر نکند

رئیس اتحادیه مرغداران و ماهیان با بیان اینکه شاهد گرانی از سوی مرغداران هستیم، افزود: مرغداران برای دریافت 31 هزار تن مردم باید مرغ زنده را با نرخ مصوب 19 میلیون و 700 هزار تن به کشتارگاه بدهند. متاسفانه این اتفاق نمی افتد و شاهد افزایش نرخ هستیم و با مرغداران طرف هستیم. در حال حاضر قیمت کشتارگاه بالای 1900 است که در نتیجه شاهد افزایش سرعت کل زنجیره هستیم که منجر به افزایش قیمت مرغ و رسیدن بیش از 31000 تن به دست مردم می شود. دلیلش هم همین اعتراض مرغداران است.
یوسف هانی با اشاره به اعتراض مرغداران افزود: البته صحت یا عدم صحت اعتراض مرغداران در شرایط فعلی بر عهده جهاد کشاورزی است. اما به هر حال گرانی مرغداران، کشتارگاه ها و خرده فروشان باعث افزایش قیمت مرغ می شود تا مصرف کننده محصول را با قیمت مصوب خریداری نکند. گران فروشی در این زنجیره از مرغداری گرفته تا به دست مردم، تخلفی محسوب می شود که باید به آن رسیدگی شود.

مرغ راهی برای پرهیز از گوشت و ماهی است!

وی در خصوص تقاضای مردم در بازار مرغ گفت: به دلیل عدم توانایی مردم در خرید، بازار وضعیت مطلوبی ندارد. اما به دلیل گرانی گوشت قرمز و ماهی مردم مجبور به خوردن مرغ شدند. همچنین قیمت پایین این محصول باعث افزایش تقاضا در این بازار شده است، علاوه بر این نباید فراموش کرد که 31000 تومان قیمت بسیار پایینی برای این محصول پروتئینی نسبت به سایر اقلام است.

آیا مرغ به سرنوشت نان دچار می شود؟

رئیس اتحادیه پرندگان و ماهیان در پایان در خصوص تامین دولتی گوشت مرغ گفت: هنوز تصمیم جدی در این خصوص گرفته نشده و چه زمانی انجام می شود. عرضه جوجه دولتی به صورت مرحله ای حذف می شود. اگر این اتفاق بیفتد درصدی 80 هزار تومان را شاهد خواهیم بود. اقشار پردرآمد این نرخ را پرداخت می کنند و اقشار کم درآمد ما مابه التفاوت نقدی یا کارتی را به عنوان یارانه آرد از دولت دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید