قیچی سرمایه انسانی، قرار گرفتن در مرز مشترک با کشورهای تولیدکننده و صادرکننده دارو

ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803295

زمانی که اعتیاد به یکی از چالش های اصلی جوامع تبدیل می شود.

هم مرزی با کشورهای تولیدکننده مواد مخدر و عبور و مرور مواد مخدر باعث شیوع انواع مواد مخدر در کشور ما نیز شده است. بنابراین روزانه اخبار مختلفی از کشف و ضبط مواد مخدر توسط مرزبانان و نیروی انتظامی در سراسر کشور به گوش می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; اعتیاد آفتی است که امروزه به یکی از چالش ها و انحرافات اساسی جوامع تبدیل شده است. هم مرزی با کشورهای تولیدکننده مواد مخدر و عبور و مرور مواد مخدر در مسیر مواد مخدر باعث گسترش انواع مواد مخدر در کشورمان شده است؛ بنابراین روزانه اخبار مختلفی از کشف و ضبط مواد مخدر توسط مرزبانان و نیروی انتظامی در سراسر کشور به گوش می رسد.

با این حال نمی توان تلاش های خستگی ناپذیر ارتش و مسئولان مربوطه را نادیده گرفت. اما در کنار برخوردهای قاطع باید امکاناتی برای توسعه فرهنگی و اجتماعی فراهم شود تا افراد جامعه به سمت مواد مخدر روی نیاورند.

مواد مخدر، حشیش در سطح شهر و روستا به کودکان، دختران، پسران، نوجوانان و جوانان تا مردان و زنان 80 و 70 ساله (اعدام) رسید و معتادان را با ظرافت و ترمیم شخصیت اجتماعی و فردی و با برنامه‌های آموزشی رها کرد.

آنها نیاز به یک برنامه اصولی و عملی دارند. این کشور خواهان امکانات، تفریح، بهبود اقتصادی، کار، توسعه فرهنگی و هنری است و باید سرمایه گذاری شود تا جریان مرگبار مواد مخدر کاهش یابد و همچنین از اعتیاد به هروئین در بین جوانان منطقه جلوگیری شود.

اعتیاد به این جسم و روح و آسیب اجتماعی در شهرهایی مانند بندرلنگه، بندر کنگ، روستاها و محلات ریشه دوانده است و امروزه مردم این بندر شاهد از هم پاشیدگی کانون های خانوادگی معمولاً زوج های جوان و پرکردن جوانه های زندگی هستند. . هستند.

در زمینه اعتیاد نیز باید علت را جستجو کرد، مانند هر پدیده اجتماعی دیگری، مبارزه با آن جدی و ریشه کن شود، مرزها کنترل شود و تبلیغ توأم با آموزش مؤثر و ضروری باشد.

اعتیاد مرا به یک روز سیاه تبدیل کرد

58f0a04e f943 4dc0 880e 57760e24fa72 خبر خاکستری


محمود یکی از معتادان گفت: همسر و دو فرزند دارم و بیکار هستم و بارها این عادت بد را ترک کرده ام و این بار سعی می کنم دیگر به دنیای اعتیاد برنگردم.

وی افزود: اگر امروزه از بیشتر معتادان پرسیده شود که چرا معتاد هستند، در پاسخ شما خواهند گفت که دوست بد معتاد است. انگیزه من برای اعتیاد شهوت و دوست بد بود. اول فکر می کردم دنیای اعتیاد دنیای زیبایی است، بعد از یکی دو بار مصرف هروئین و ادامه آن، به این روز سیاه رسیدم، اما حالا یکنواخت و خانگی شده است. برای من می سوزد

وی گفت: به خودم و گذشته فکر می کنم که معتاد شدم و دارایی ام را که از پدرم به ارث برده بودم از دست دادم و امروز روی زمین سیاه نشسته ام، چه کنم؟ شهر، تفریح، پارک، حساب و غیره وجود ندارد. مهمتر از همه، هیچ شغلی در این شهر وجود ندارد که حداقل خودمان را سرگرم کنیم. در بندرلنگه مرکز بازپروری وجود دارد، اما با کمبود امکانات، امکانات تلطیف می شود، زیرا هزینه های نگهداری این معتادان بسیار زیاد است و در مرکز بازپروری استان به درستی و شاید هم به دست معتادان نرسیده است.

وی افزود: واردکنندگان مواد مخدر و خرید و فروشان مواد مخدر باید دستگیر شوند و آن افراد زشت و حریص که جوانانی مانند من را به این غبار سفید آلوده می کنند باید به سزای اعمال خود برسند.

دوست بدم مرا معتاد کرد

eacfd4b4 ee08 47a6 9893 297f46f91f54 خبر خاکستری

رضا فرهادی، یکی دیگر از معتادان نیز گفت: 8 ماه است که سربازی کرده ام. به هر دری زدم تا شغل مناسبی پیدا کنم. متأسفانه در ادارات هم کار پیدا کردم، اگر فردی بخواهد استخدام شود باید از هفت خوان رستم عبور کند. بیکار هستم و به خاطر خانواده و استرس ناشی از هم نشینی با دوستانم در دام اعتیاد گرفتار شدم، اما چه کنم، مواد مخدر در بندرلنگه زیاد است و امروزه نوجوانان و حتی دختران به مواد مخدری از این دست روی می آورند. حشیش؛ اگر مواد مخدر در کشور پیدا نمی شد، جوانان معتاد نمی شدند، باید مرزهای کشور بسته شود.

وی از مسئولان خواست با قاطعیت با قاچاقچیان برخورد کنند و اگر به کشفیات پلیس و دریابانی نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که در ده ماه گذشته در شهرستان بندر 3 تا 4 تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است. لنگه، و این یک تراژدی است …

با وارد کننده و توزیع کننده دارو تماس بگیرید

8bd84c06 bf50 4f01 b86a 920affd26dd5 خبر خاکستری

یکی دیگر از اهالی بندرلنگه گفت: اکنون در هر کوی و بارزانی افراد معتاد دیده می شوند و دزدی ها در شهر زیاد شده و حتی در روز روشن در کوچه و پس کوچه های شهر که مردم تردد می کنند مورد سرقت قرار می گیرند. دزدها پشیمان نیستند خط تلفنی که حداقل یکی دو ماه بعد از سرقت قطع شد، باید چاره ای می اندیشیدیم و راهکارهای اساسی برای حل وضعیت فعلی این شهر محروم پیدا می کردیم.

فرد دیگری به نام محمدی گفت: دولت باید معضل مواد مخدر و اعتیاد را به هر طریقی ریشه کن کند و اگر نمی تواند این مشکل را حل کند حداقل معتادانی مانند جذامیان را از جامعه افراد سالم حذف کند، در مقابل دست اندرکاران تهیه و توزیع مواد مخدر. مواد مخدر اقداماتی را انجام دهید نه اینکه دستگیر شده اند و هنوز پرونده آزاد نشده است، این درست نیست، شما باید قاطعانه با افرادی که سوداگران مرگ هستند برخورد کنید و اجازه ندهید کسانی که مواد مخدر تهیه و توزیع می کنند پنجه قانون شوند.

اعتیاد طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، یک حالت مسمومیت مزین به دوره ای یا مداوم است که برای فرد یا جامعه یا هر دو مضر است. علل اعتیاد متفاوت است. اقدامات اساسی بر عهده چریک هاست نه نیروی بزرگی که بتواند در تحقق اهداف انقلاب اسلامی موثر باشد و هر یک از این نیروها که بتوانند وظایف خود را بر عهده بگیرند در اثر اعتیاد از بین بروند، مانند همه کارکنان. دست به دست هم دادند تا تاج را نابود کنند. از بین می رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید