لاوروف: دبیرکل سازمان ملل باید بی طرف باشد

لاوروف: دبیرکل سازمان ملل باید بی طرف باشد

روز جدید وزیر امور خارجه روسیه گفت که دبیرکل سازمان ملل متحد به دلیل وضعیت اوکراین تحت فشار غرب قرار دارد، زیرا وی اظهاراتی را بیان می کند که با موقعیت و اختیارات وی مطابق با منشور سازمان ملل متحد مطابقت ندارد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه شنبه گفت که به رسمیت شناختن جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک از سوی روسیه نقض این توافق و “ضربه مهلک” به توافقات مینسک است.

لاوروف به گیر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در مسکو گفت: ما متاسفیم که دبیرکل سازمان ملل که شما نماینده آن هستید، تحت فشار غرب قرار گرفته و اخیراً اظهارات زیادی در مورد آنچه در شرق اوکراین در حال رخ دادن است، بیان کرده است. موقعیت و قدرت او مطابق منشور سازمان ملل نیست.

لاوروف گفت گوترش هرگز درباره وضعیت اوکراین و اجرای توافقات مینسک صحبت نکرده است. دبیرکل سازمان ملل باید در هر بحرانی از جمله بحران اوکراین بی طرف باشد.

آمریکا اوایل امروز (چهارشنبه) به دلیل تشدید اوضاع در اوکراین اولین تحریم ها را علیه روسیه اعلام کرد. این محدودیت ها بر دو بانک با چندین شرکت تابعه، بدهی دولت روسیه و گروهی از افراد اعمال شد. علاوه بر این، آمریکایی ها از تجارت، سرمایه گذاری و تجارت با جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک که “استقلال” آنها توسط روسیه به رسمیت شناخته شده بود، منع شدند.

مذاکرات و تهدید تحریم‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه شب در یک سخنرانی گفت که رهبران اوکراین در ایجاد یک کشور باثبات شکست خورده‌اند و این امر منجر به وابستگی آنها به کشورهای خارجی مانند ایالات متحده شده است. او گفت که اوکراین استقلال و ثبات خود را از دست داده و به محلی برای فرصت طلبان تبدیل شده است.

پوتین همچنین اعلام کرد که روسیه لوهانسک و دونتسک واقع در منطقه دونباس در شرق اوکراین را به عنوان جمهوری های مستقل اوکراین به رسمیت می شناسد. رئیس جمهور روسیه سپس دستور داد نیروهای کشورش به هر دو منطقه اعزام شوند.

دیدگاهتان را بنویسید