لاوروف: من متقاعد شده‌ام که روابط ایران و روسیه افق بهتری دارد. ضمن اینکه مذاکرات برای برجام در مراحل پایانی است

لاوروف: من متقاعد شده‌ام که روابط ایران و روسیه افق بهتری دارد.  ضمن اینکه مذاکرات برای برجام در مراحل پایانی است

روز جدید وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با امیر عبداللهیان با بیان اینکه مذاکرات برجام در حال اتمام است، گفت: روابط تجاری ایران و روسیه در سال گذشته به رکورد بالایی رسیده و 80 درصد افزایش یافته است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.

لاوروف در این دیدار ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه در مسکو، گفت: گفت وگوی بسیار مفصل در مورد اجرای و اجرای عملیاتی توافقات صورت گرفته در سطح ریاست جمهوری در مسکو انجام شد.

وی گفت: ما در حال حاضر روی اسناد راهبردی کار می کنیم که برای روابط مفید است. با کمال خرسندی متذکر می شویم که علیرغم عواملی که در دنیا در حال وقوع است، تجارت و حجم روابط تجاری به رکورد بالایی رسیده و در سال گذشته با 80 درصد افزایش به حدود چهار میلیارد دلار رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: یقین دارم روابط دو کشور افق بهتری دارد و به ویژه اینکه مذاکرات برای برجام در مراحل پایانی است.

لاوروف ادامه داد: همکاری های دو کشور در سطح بین المللی بسیار فعال است و در نظر داریم در چارچوب روند آستانه به هماهنگی در مورد سوریه و حل بحران سوریه ادامه دهیم. امروز در مورد خاورمیانه و شمال آفریقا صحبت خواهیم کرد. ما قطعا در مورد افغانستان صحبت خواهیم کرد. ما توجه ویژه ای به وضعیت پیرامون افغانستان داریم و به موضع عینی طرف ایرانی در قبال وضعیت کنونی اوکراین اهمیت ویژه ای می دهیم.

وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت: مطمئن هستم که گفتگوی امروز قطعا به نتایج مثبت دقیق و دقیقی برای اجرای پروژه های مختلف در زمینه های مختلف منجر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید