چین: ما در وین در مراحل پایانی مذاکرات هستیم

چین: ما در وین در مراحل پایانی مذاکرات هستیم

روز جدید رئیس هیئت چینی در آخرین ارزیابی خود از روند لغو تحریم ها در وین گفت: ما واقعاً در آخرین مرحله هستیم و تنها یک قدم کوچک با توافق نهایی فاصله داریم.

وانگ کوان در پاسخ به سوالی که سه شنبه شب از هتل کوبورگ خارج شد، اظهاراتی را بیان کرد و افزود که چین تلاش زیادی برای به حداقل رساندن اختلافات انجام داده و به این کار ادامه خواهد داد.

هشتمین دور مذاکرات لغو تحریم ها در وین از پنجم آذرماه آغاز شد و یکی از طولانی ترین دور مذاکرات است. اکثر هیئت ها اذعان دارند که مذاکرات به مرحله نهایی رسیده و توافق نهایی حاصل شده است.

انریکه مورا، مذاکره کننده وین، پیشتر در توییتی گفته بود که مذاکرات “در مقطع حساسی است و ما به پایان ده ماه مذاکرات نزدیک شده ایم”. وی با بیان اینکه “نتیجه نهایی هنوز مشخص نیست”، افزود: “همه هیئت ها به طور کامل در کوبورگ مشغول هستند و کار می کنند.”

مذاکرات اکنون در شرایطی است که موفقیت یا شکست آن صرفاً به تصمیمات سیاسی احزاب غربی بستگی دارد. اگر کشورهای غربی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند که از آن آگاه هستند، می توان مسائل باقی مانده را حل کرد و ظرف چند روز به توافق نهایی رسید.

علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران، هفته گذشته در توییتی نوشت: پس از هفته‌ها مذاکره فشرده، بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده‌ایم، اما تا زمانی که همه چیز به توافق نرسد، هیچ چیزی توافق نشده است.

وی گفت: واقع گرایی، خودداری از اسراف و توجه به تجربه چهار سال اخیر برای رسیدن به این هدف ضروری است. زمان آن فرا رسیده است که طرف های مذاکره کننده ما تصمیم بگیرند.»

دیدگاهتان را بنویسید