لرستان، داروسازی قطب/ سه واحد بزرگ 500 نوع دارو تولید می کنند


ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906663

در گفتگوی تفصیلی با مدیرکل سمت لرستان مطرح شد؛

جعفری گفت: با توجه به ظرفیت لرستان در تولید دارو، این استان قابلیت تبدیل شدن به یک مرکز دارویی را دارد و بیش از 500 دارو در این واحدها تولید می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، ظرفیت های زیادی در استان لرستان وجود دارد و استفاده بهینه و فعال سازی هر یک از این ظرفیت ها، این استان را چندین گام در مسیر توسعه به پیش می برد.

حدود 40 درصد اقتصاد استان در حوزه صنعت است و لرستان که دارای چندین واحد صنعتی بزرگ در زمینه تولید انواع داروهای حیوانی و انسانی است یکی از قطب های پزشکی محسوب می شود که این ظرفیت قابل توسعه است. با حمایت بیشتر

در حال حاضر بیش از 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل کشور تولید می شود و راه اندازی واحدهای دارویی زمینه را برای پرهیز از وابستگی و واردات فراهم کرده است و در این حوزه بیش از 150 شرکت به تولید دارو مشغول هستند. مواد مخدر

لرستان با داشتن سه واحد بزرگ دارویی در این بخش، سهم بسیار مهم و قابل توجهی در تولید و صادرات دارو دارد و یکی از مهمترین ظرفیت ها و پتانسیل هایی است که می تواند در بخش های مختلف بی نظیر باشد.

بیش از 200 نوع دارو در داروسازی اکسیر تولید می شود، بنابراین 98 درصد ویال های انسولین کشور در این واحد دارویی، در داروسازی فارمد زاگرس بیش از 30 درصد داروهای مورد نیاز دام و در شرکت داروسازی بایر افلاک تولید می شود. ، بیش از تولید شده از 57 نوع داروی حیوانی.

در همین راستا گفت و گویی تفصیلی با بهمن جعفری رئیس سازمان امنیت لرستان انجام شده است که در ادامه می خوانید.


چند شرکت بزرگ دارویی در استان فعالیت می کنند؟

در استان لرستان سه صنعت بزرگ داروسازی وجود دارد که یکی از این واحدها شرکت داروسازی اکسیر است که در شهرستان بروجرد قرار دارد و بیش از هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند که یکی از بزرگترین واحدهای دارویی کشور محسوب می شود. کشور. .

داروهای تولید شده در اکسیر بروجرد علاوه بر تامین بخشی از نیاز دارویی کشور، بخشی از داروهای تولید شده به کشورهای آسیایی و اروپایی نیز صادر می شود و نقش مهمی در زمینه صادرات دارد.

یکی دیگر از واحدهای دارویی استان، شرکت زاگرس فارمد است که در بروجرد قرار دارد و داروهای انسانی و دامی تولید می کند، اما عمده فعالیت این شرکت در زمینه تولید داروهای دامی است که یکی از واحدهای موفق در بلنگز است. به شستا

بایر افلاک از دیگر واحدهای دارویی استان لرستان است که در منطقه ویژه اقتصادی ازنا واقع شده است. این واحد شامل فازهای مختلفی است. در فاز اول این کارخانه داروهای دامی توسط هفت خط تولید می شود که هم اکنون در حال فعالیت هستند.

همچنین یک فاز این واحد تولیدی مربوط به داروهای انسانی است که در حال ساخت است و بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای این قسمت از تامین ارز انجام می شود تا فاز انسانی تکمیل و وارد شود. عمل.

با تکمیل و ورود کامل به چرخه تولید، بایر افلاک به یکی از بزرگترین واحدهای دارویی کشور تبدیل خواهد شد.


چند شرکت دانش بنیان در زمینه گیاهان دارویی شروع به کار کرده اند؟

علاوه بر اینکه استان در زمینه تولید انواع داروهای حیوانی و انسانی فعال است، شرکت های دانش بنیان نیز در این بخش فعالیت می کنند که از آن جمله می توان به شرکت داروسازی خرمن که یک شرکت دانش بنیان است و دو شرکت دیگر نیز اشاره کرد. در زمینه گیاهان دارویی نیز فعالیت می کند.

با توجه به اینکه گیاهان دارویی یکی از مهمترین نقاط قوت استان لرستان محسوب می شود، در تولید داروهای گیاهی از گونه های گیاهی استفاده می شود که با توجه به زنجیره تولید در استان رشد می کنند.

در حال حاضر چهار شرکت دانش بنیان در زمینه تولید داروهای گیاهی در استان لرستان فعال هستند و با حمایت های لازم این واحدها تلاش می شود تا این صنعت در این بخش توسعه یابد.


جایگاه صنعت داروسازی لرستان در کشور چگونه است؟

با توجه به حجم اشتغال، صادرات و سرمایه گذاری در صنعت دارو، سه واحد اکسیر، زاگرس فارمد و بایر افلاک از بزرگترین واحدهای دارویی کشور هستند و این استان یکی از استان های توانمند در تولید دارو است.

واحدهای دارویی استان حجم قابل توجهی از داروهای مورد نیاز مردم و دام را در کشور تولید می کنند و بخشی از محصولات این واحدها به کشورهای دیگر صادر می شود.


در حال حاضر چند نوع دارو در واحدهای دارویی تولید می شود؟

با وجود این واحدهای صنعتی و دانش بنیان، استان لرستان یکی از استان های موفق در زمینه داروسازی است به طوری که 500 نوع دارو در صنعت داروسازی تولید می شود.

بخشی از تولیدات در حوزه گیاهان دارویی مربوط به جهاد کشاورزی است و بخشی که تکمیل کننده این زنجیره است، تولید داروهای گیاهی در ارتباط با تولید گیاهان دارویی در استان است که طبق برنامه ریزی های انجام شده در دستور کار، در زمینه ساخت، بسته بندی و فرآوری نیازمند تلاش است.

لرستان از نظر تنوع اقلیمی یکی از نقاط نادر کشور محسوب می شود که باعث تنوع گیاهان دارویی در استان شده است به طوری که بیش از 120 گونه گیاهی با خواص دارویی فراوان در استان لرستان شناخته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید