لزوم افزایش حقوق سالانه کارمندان دولت بر اساس قانون

حدود یک ماه است که با صدور تصویب نامه از سوی دولت و تعیین افزایش حداقل دستمزد کارکنان در بودجه، برخلاف مصوبه شورای عالی کار، اعتراضاتی در جامعه ایجاد شده است. از کارمندان دولت

پس از این اقدام دولت، آزار و اذیت نمایندگان و تشکل های جامعه کارگری آغاز شد که در آخرین رویداد; رئیس و نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس قبلی (علیرضا مجوب و نادر قاضی پور) در سلسله گفت وگو با نصرلا پیمان فر (نماینده مردم مشهد) از وی خواست تا از اختیارات قانونی خود برای احقاق حقوق کارگران بخش دولتی استفاده کند. .

در این راستا پیمان فر طی مکاتبه ای با رئیس هیئت تطبیق مصوبات دولت از این شورا درخواست کمک کرد.

اکنون انتظار جامعه کارگری از محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی است که با رعایت قانون و شرع و سوگندنامه های گرفته شده بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، فورا نامه ای ارسال و از تخلفات این دسته از کارگران جلوگیری کند.

متن نامه نصرلا پیمان فر به محسن اسماعیلی (رئیس شورای اجرای مصوبات دولت) که به دست ایلنا رسیده است به شرح زیر است:

جناب دکتر اسماعیلی

رئیس افتخاری شورای اجرای تصمیمات دولت به موجب قوانین

با سلام و آرزوی سلامتی

با کمال احترام به جناب عالی یادآوری می کند که هر ساله میزان افزایش سالانه حقوق کارگران کشور مطابق ماده 41 قانون کار جمهوری اسلامی ایران می باشد.

لیکن در تبصره ۲ ماده ۳ تصویب نامه، دولت محترم برای تعیین میزان افزایش حقوق کارکنان کشوری و مستمری بگیران در سال ۱۴۰۱ به شماره ۲۱۴۸۸۷ / ت ۵۹۸۲۶ ه مورخ ۱۳۰۱/۰۲/۱۵ عدد ۱۰ درصد را اعلام کرد. .

حال با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در لایحه بودجه سال 1401 این موضوع را خلاف قانون اعلام کرده اند; خواهشمند است مراحل فوق را ملاحظه فرمایید و نسبت به حذف تبصره مذکور در مصوبه دولت اقدامات مقتضی انجام دهید.

نصرلا پیمان فر

نماینده مردم مشهد و کلات

دیدگاهتان را بنویسید