لزوم تدوین سازوکار انطباق با دستور رئیس جمهور به بانک ها

ساعت: 11:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801849

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد:

رئیس مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری بر لزوم تدوین سازوکار اجرای دستور رئیس جمهور به بانک ها تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدصادق خیاطیان در اینستاگرام خود با بیان اینکه اصلاح جدی نظام بانکی و بازآرایی ساختار اعتباری بانک ها تقریبا فصل مشترک اکثر نسخه ها برای رفع مشکلات ساختاری اقتصاد ماست، نوشت: صنایع از بازار سرمایه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا وضعیت کلی تسهیلات بانکی و نظام اعتباری تاثیر مستقیمی بر متغیرهای کلان اقتصادی کشور دارد، تاکید کرد: این حرکت به سمت عدالت محوری است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: در این راستا دیدار رئیس جمهور با مدیران عامل بانک ها از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت اعمال دقیق موضوعات مطرح شده در این جلسه می تواند به کانون توجه قرار گیرد. سیاست بانکی».

حیاتیان خاطرنشان کرد: اصلاح نظام وام دهی بانکی با رویکرد تسهیل در ارائه تجهیزات خرد به مردم و مشکل در وصول مطالبات معوق از خطاکاران و فوق بدهکاران از جمله مطالبات به جا مانده از مردم در تمام سال های گذشته است. تقاضا و تغییر در این حوزه، به گونه ای که این گام مطلوب در حوزه سیاست گذاری، در مرحله اجرا از اهداف اصلی منحرف نشود و به درستی در سیستم بانکی اجرا شود، لازم است سازوکار موثری برای اجرا داشته باشد. دستورات و توصیه های رئیس جمهور ایجاد افقی به موقع در وزارت اقتصاد و دارایی.

وی اعلام کرد: مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری به عنوان واحد آموزشی دولت آمادگی کامل برای مشارکت در این سازوکار برای صیانت از گفتمان و راهبردهای کلان دولت و انطباق روند اجرای سیاست ها با اهداف کلان را دارد. از دولت

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید