لطفا صبور باشید

لطفا صبور باشید

روز جدید محمد محبر معاون اول رئیس جمهور گفت: اگر این ارز ترجیحی را حذف نمی کردیم، مردم می دانستند که این امر به دلیل اتفاقات بین المللی و مصوباتی است که برای حقوق ورودی، ارزش افزوده و برخی عوارض گمرکی داشتیم. ارز 4200. «ما نداشتیم و به هر حال موج گرانی داشتیم، اما اضافه شد که مدیریت می شود.

محمد محبر معاون اول رئیس جمهور در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص شناسایی واحدهای خطرناک گفت: رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داد تا ساختمان های خطرناک را شناسایی کند تا مالکان آنها شناسایی شود و از آنها بخواهد امنیت لازم را تامین کنند. . “انجام دهید. وی در خصوص آخرین وضعیت یارانه ها و اینکه چه زمانی می توان یارانه خردادماه را پس گرفت، گفت: یارانه در ماه اول ریخته شد و مردم انصراف دادند. در صورت پرداخت یارانه در ماه دوم به موقع اجازه برداشت داده می شود.» در نهایت جبرانی که انجام می شود بابت هزینه های اضافی است که تعدیل شده است.خبرنگار یادآور شد: البته برخی دهک ها خواهند بود. یکی از اهداف اصلی این کار هدفمندی یارانه ها بود، یعنی عده ای از این هدف حداکثر استفاده را می کردند، ماهی چند بار از مرغ، گوشت و تخم مرغ استفاده می کردند و برخی خانواده ها حتی یک مثقال تخم مرغ را هم نمی توانستند استفاده کنند. ماه کار انجام شد و الزامات قانونی وجود داشت، به این معنی نبود که الزامی وجود نداشت، روی همه کالاهایی که کار می کردیم تأثیر داشت، مصوباتی که برای حقوق ورودی، ارزش افزوده و برخی حقوق گمرکی داشتیم، می شد. شارژ شده اند که اگر این کار را نکرده بودیم، ارز 4200 را حذف کنید. به هر حال موج گرانی داشتیم اما اضافه شد که قابل مدیریت است.

وی ادامه داد: یک نقشه راه وجود دارد که یکی از آنها حذف ارز ترجیحی بود. سایر برنامه های دولتی در حال اجرا هستند، باید از مردمی که زنده مانده اند تشکر کنم. لطفا صبور باشید. معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در هفته آینده 4 کالای بسیار اساسی و مهم مصرف می شود، گفت: مردم در صورت تخلف سامانه 124 را گزارش کنند. گروه کالایی مهمی نیز در نظر گرفته شده است که به زودی مورد استقبال مصرف کننده قرار خواهد گرفت. مخبر در پاسخ به سوالی درباره اجرای طرح کالابریگ الکترونیک گفت: قانوناً موظف بودیم از اول فروردین این اصلاحیه را انجام دهیم. این تناقض در تصمیم مجلس بود. نه، از طرف دیگر کالابرگ به شما گفته بود. البته در همان قانون گفته اند «یا غیر» چون کالابریج هنوز آماده نیست باید یارانه نقدی بدهیم و ادامه دهیم. وی گفت: اجرای این طرح در دست دستگاه های دیگر است و کار می کنند، اجازه دهید وقت نداشته باشم اما فشار واقعی ما این است که هر چه زودتر این موضوع را محقق کنیم. معاون اول رئیس جمهور در خصوص اجرای طرح پایلوت سهمیه نان در زنجان و قزوین گفت: با یک ریال.

پس نان دادن به مردم هر چه معنا دارد، به این معناست که قیمت برای مردم تغییر نکند. خب، اولویت اول ما به دلیل قاچاقی است که در منطقه رخ می دهد و با توجه به کمبودی که در دنیا در زمینه آرد و گندم و اینها اتفاق افتاده است، کالا با قیمت مناسب به دست مردم می رسد، در حالی که با توجه به اینکه کالاها را با یارانه در بازار عرضه می کردیم که قاچاق را به شدت اقتصادی کرد. وی افزود: همانطور که مشاهده می کنید زمانی که این طرح در کشورهای همسایه اجرا شد، قیمت برخی کالاها چندین برابر افزایش پیدا کرد، مشخص شد که مصرف داخلی داشته است. مخبر گفت: اولویت ما این است که بتوانیم این را به صورت اعلامیه در اختیار مردم قرار دهیم تا آرد را آزاد کنیم تا مردم نان را با همان قیمت قبلی تهیه کنند و قیمت آرد منطقی شود. قاچاق نمی کند این کار قبلا در زنجان انجام شده است در قزوین شروع شده و تا زمانی که مطمئن نباشیم بدون هیچ اختلالی انجام می شود آن را علنی نمی کنیم و تا رفع مشکل به کار آزمایشی ادامه می دهیم. گرانی بنزین، معاون اول رئیس جمهور با تکرار عبارت «بنزین اصلاً مشکلی ندارد» گفت: برای اجرای طرح سهمیه‌بندی نان جدول زمانی تعیین شده است، آرام آرام به سمت استان‌های پرجمعیت رفتیم تا خیلی راحت پیش برود چون روی نان و دارو خیلی حساسیم که تغییر نمی کند و اگر ببینید قیمت داروها متفاوت است در لیست یارانه ها نیست.

دیدگاهتان را بنویسید