برای لیگ بانوان باید صبور باشید


ساعت: 14:26
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901216

رئیس کمیته فدراسیون والیبال ساحلی گفت: از بین برترین های اولین دوره مسابقات تور ملی والیبال ساحلی بانوان ایران، افرادی که فیزیک بدنی مناسب و قد مناسبی دارند انتخاب می شوند تا تمرینات ویژه ای برای آنها زیر نظر مربی برنامه ریزی شود. مربیان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، توفیق کابلی در خصوص برگزاری اولین تور ملی والیبال ساحلی بانوان در ایران گفت: برای اولین بار پس از 25 سال از آغاز فعالیت والیبال ساحلی در ایران، مسابقات بانوان زیر نظر برگزار شد. از فدراسیون این مسابقات به صورت تور ملی و باز برای شناسایی استان ها و بازیکنان موجود در کشور برگزار شد. بر اساس این فرصت 24 تیم از 13 استان و دو منطقه آزاد قشم و انزلی در این مسابقات شرکت کردند و در سه گروه هشت تیمی طی سه روز به رقابت پرداختند.

وی افزود: چند سالی است که در تلاش برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی بانوان بودیم اما به دلیل کمبود تجهیزات به خصوص زمین سرپوشیده و مجهز این امکان فراهم نشد تا اینکه امسال به دلیل پیگیری های مستمر کمیسیون ساحلی و حمایت رئیس و نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال پس از دو سال با آوردن شن و ماسه از اردکان توانستند زمین فدراسیون را تجهیز کنند. امیدواریم از این پس با توجه به پایه مادی که داریم در طول سال مسابقاتی برای بانوان و همچنین آقایان داشته باشیم.

رئیس کمیسیون سواحل ادامه داد: با برگزاری این مسابقات تیم ها و بازیکنان خوبی شناسایی شده اند و در آینده برنامه های ویژه ای برای این منطقه خواهیم داشت. آن دسته از بازیکنانی که فیزیک بدنی و قد مناسبی دارند انتخاب می شوند تا زیر نظر مربیان تمرینات خاصی برای آنها انجام شود.

وی در خصوص لیگ برتر والیبال ساحلی بانوان گفت: برگزاری چنین لیگی که نیاز به تیم های مختلف و باشگاه های زیادی دارد طبیعی است و فدراسیون توان مالی لیگ را ندارد. ما دومین لیگ مردان را برگزار کردیم و همچنان مشکل داریم. باشگاه های خوبی آمده اند اما هنوز به 16 تیمی نرسیده اند که می توان حداقل جدول را برای آنها تنظیم کرد و به همین دلیل برای لیگ بانوان زود است. باید صبور باشید تا تیم ها و بازیکنان بلوغ لازم برای داشتن لیگ برتر در آینده را پیدا کنند

وی درباره برنامه های آینده توضیح داد: در سال آینده تورهای مختلف بانوان را برای طراحی و اجرای مسابقات با کمک استان های داوطلب برنامه ریزی می کنیم. همچنین در آینده با اعضای کمیته فنی جلسه ای خواهیم داشت و با حضور مربیان فعال در این رشته، استانداردهای قد، وزن، سن، قد کف دست مشخص می شود که در تمامی استان ها و تیم ها و تیم ها اعلام خواهد شد. بر این اساس بازیکنان برای شرکت در برنامه های آتی آموزش خواهند دید.

دیدگاهتان را بنویسید