نسل طلایی بسکتبال در 5 یا 6 سال ساخته نمی شود. باید صبور باشیم/ برای هاشمی در لیگ مشکلی پیش نمی آید

ساعت: 08:02
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1766251

تیم ملی قطعا موفقیت های خوبی در راه صعود به جام ملت های آسیا و مقدماتی جام جهانی خواهد داشت

سرمربی تیم بسکتبال اکسون گفت: مربیگری هاشمی در لیگ خللی در عملکرد تیم ملی ایجاد نمی کند، چرا که مسابقات ملی آنچنان پرتنش نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ البرز آبکناری سرمربی تیم بسکتبال اکسون در خصوص شروع لیگ برتر بسکتبال امسال گفت: همه تیم ها تمرین می کنند و مسابقه می دهند و تیم ما هم همینطور است. سال های گذشته استراتژی باشگاه این بود که بازیکنان زیر 21 سال ستون فقرات تیم باشند و ما فقط یک بزرگسال در تیم خود داریم و آن حسین پور است. امسال لیگ سخت خواهد بود، تیم های بزرگی مانند مهرام، شیمیدر، شهرداری گرگان. و پتروشیمی خیلی خوب هستند و حتی تیم های جدیدی که به لیگ آمده اند تجربه زیادی دارند.

وی افزود: به عنوان مثال سپاهان که سابقه حضور در لیگ را در گذشته داشته است، قطعا برای حفظ این جایگاه که چند سال بعد دوباره آن را به دست آورد، بهترین کیفیت ممکن را در لیگ نشان خواهد داد.

اکسون گفت: این واقعیت که امسال تیم های بیشتری به لیگ آمده اند نباید از بین برود، زیرا بازیکنان جوان ما برای بازی نیاز به تجربه دارند و بازیکنان باتجربه باید بازی کنند تا وضعیت ایده آل خود را حفظ کنند. بیشتر است، اما مشکل اصلی تمرکز بازی ها است. و با توجه به اینکه ظرفیت کل تهران فقط یک ورزشگاه آزادی است، برگزاری لیگ بسیار سخت شده است زیرا فشار زیادی روی آن سالن وجود دارد. می خواهم از سالن های دیگر تهران استفاده کنند. داشتن تنها یک سالن با کیفیت در تهران در سطح لیگ کمی ناجور است.

اکسون در خصوص تداوم حضور مصطفی هاشمی سرمربی تیم ملی در لیگ به عنوان سرمربی گفت: آنها برای هیچکس تداخل چندانی در کار لیگ ایجاد نمی کنند. مهمترین چیز برای یک سرمربی این است که افراد جوان و باتجربه را در کنار هم به خدمت بگیرد تا نسل تیم ملی را تغییر دهد.

آبکناری درباره تغییر نسل در بسکتبال ایران گفت: بسکتبال به دلیل فعالیت های شدید و استرس های جسمانی آنی و کوتاه مدت نیست و باید زمان زیادی برای رسیدن به نتیجه باشد. ژاپن سال ها را در فوتبال سپری کرده است، اما هنوز جزو 4 تیم برتر جهان نیست. از بسکتبال هم نباید همین انتظار را داشت و باید با حوصله، مدام و مدام تغییر کرد و انتظار ساختن نسل طلایی در 5-6 سال را نداشته باشیم.

وی افزود: در این راستا باید به تیم های اصلی رسیدگی شود. قبل از کرونا، تیم جوانان ایران بازی های کمی انجام می داد، اما الان کرونا است. به همین دلیل بازیکنان جوان را به لیگ آوردند تا به جای اینکه فقط در مسابقات ملی یا بزرگسالی ببازند، بازی و باخت را در همان میدان تجربه کنند. بهتر است زودتر به آنها فرصت اشتباه بدهیم تا در تورنمنت های بزرگتر اشتباه رخ ندهد.

کارشناس بسکتبال کشورمان به ستاد تیم ملی و حضور مهران خاتمی اذعان داشت: یا حتی شاهین، کادرفنی وزن زیادی داشت.

وی در پایان با یادآوری بازی های تیم ملی در جام ملت های آسیا و راهیابی به جام جهانی گفت: مطمئنا موفقیت خوبی خواهیم داشت. ما سال هاست که در این رشته افتخار انباشته ایم و با یکی دو مسابقه زیر سوال بردن عملکرد تیم ملی بی انصافی است. شروع لیگ بازیکنان باید از نظر بدنی و فنی آماده شود. این بازیکنان بسکتبال بلد هستند و اردوهای تیم های ملی هم کوتاه است چون صرفاً با یکدیگر هماهنگ می شوند و در تمرینات بسکتبال شرکت نمی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید