لغو محاسبه حقوق بازنشستگان بر اساس 5 سال گذشته

لغو محاسبه حقوق بازنشستگان بر اساس 5 سال گذشته

محمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه و محاسبات بودجه مجلس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در مصوبه روز سه شنبه این کمیسیون در خصوص کاهش مدت زمان محاسبه حقوق دریافتی در دوران بازنشستگی عنوان کرد: در لایحه دولت که برای برنامه هفتم توسعه به مجلس تقدیم شده است، اشاره شده است که میانگین حقوق 5 سال گذشته سابقه کار به عنوان مبنای مستمری در نظر گرفته شده است.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و برآورد مجلس ادامه داد: در این کمیسیون مصوب کردیم معدل 5 سال خدمت حذف شود تا میانگین خدمت 2 سال گذشته مبنای مستمری ها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس باید به تصویب کمیسیون هفتم تلفیق برنامه توسعه برسد.

به گفته خدابخشی، مصوبه امروز کمیسیون برنامه بودجه مجلس به عنوان پیشنهاد به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم تقدیم و در صورت تصویب در کمیسیون تلفیق برنامه به صحن علنی مجلس ارائه می شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس یادآور شد: در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس سن بازنشستگی تعیین شده در لایحه برنامه هفتم توسعه تغییر نکرد.

در ماده «67» لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است: «میزان مستمری در کلیه صندوق‌ها و سازمان‌های بازنشستگی از سال اول برنامه 100 درصد متوسط ​​حقوق یا حقوق ماهانه مشروط به کسر فرد در 5 سال گذشته است. پرداختی بیمه ضربدر سالهای بیمه استحقاقی مشروط بر اینکه از میانگین سی و پنج سنت بیشتر نباشد. به حقوق یا مستمری محاسبه شده فوق معادل نیمی از مجموع قدر مطلق درصد افزایش ضریب سالانه حقوق یا دستمزد در 3 سال اخیر اضافه می شود.

در صورت تصویب این ماده از برنامه هفتم توسعه، حقوق بازنشستگان بر اساس میانگین حقوق پنج سال اخیر محاسبه و البته درصد افزایش ضریب سالانه سه سال اخیر نیز به آن اضافه می شود. آنها آی تی. این در حالی است که نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان در ماده «82» قانون برنامه ششم، میانگین درآمد دو سال اخیر دارای کسر مستمری است.

دیدگاهتان را بنویسید